Gå til innhold

Doom3-9800pro 128MB eller 256MB?

Vod kaNockers

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

prostoman: Villle nok tatt et GeForce 6600GT kort (AGP) koster omtrent det samme som et 9800pro, GeForce 6600GT gruser 9800pro i Doom III, det er også bedre i FarCry samt CS Source

Sjekk testen under:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2277&p=5

XFX GeForce 6600GT AGP

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305051&cks=PRL

Koster: 1895,-

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Gå for et 6600gt agp. Da får du mye for pengene, det synes vertfall jeg. Jeg sier ikke dette på grunnlag"fanboy". Har selv 9800pro og er storfornøyd!

Hvis trådstarter ikke har kjøpt alle komponentene enda, så kan man vel heller si kjøp deg nForce4-HK (socket 939), og 6600GT PCIe x16 skjermkort. Det er så surt å måtte bytte alt for mye når man helt plutselig får god råd...

mvh

Escariot

Lenke til kommentar

Jeg skal ha Radeon. Skulle kjøpe nye deler til PCen (blant annet skjerkort) før Jul så jeg kunne spille i Juleferien. Men komplett er nå fri for 9800 pro kortene og får dem ikke før etter Jul. Det vil da si at jeg må vente til etter JUL, eller så må jeg finne en anen Radeon kort som er ikke dårligere men også ikke mye dyrere enn 9800 pro.

Noen som kan anbefale noen ting? :hm:

Lenke til kommentar

Skal du ha et kort som egner seg til å kjøre Doom 3, og du ikke vil betale mer enn 2100, så bør du se på GF6800LE istedet for et ATI-kort. Som sagt, Doom 3 bruker OpenGL, og nVIDIA er bedre på OpenGL enn det ATI er. Du må se på hva som passer til ditt bruk, og når du sier Doom 3, er nVIDIA et bedre valg enn ATI.

Lenke til kommentar
cy_demon' date='24/09/2004 : 15:33']
Ser ut som om det blir 9800pro 128MB for meg, men det er flere forskjellige typer av dem på komplett for eksempel. Skal jeg gå for PowerColor eller Sapphire? og hva er forskjell på det der med Retail, Lite Retail, Full Retail og Ultimate Retail?

Anbefaler ikke powercolor! Viften på dette kortet er elendig. Den detter av hvis det er for varmt inne i kabinettet.

Sats heller på sapphire.

Det finnes noen spesielle versjoner av 9800pro blant annet en med kortere minne buss. Les forsiktig når du kjøper og sørg for at du får det riktige kortet.

256mb er ikke vits. kortet er ikke raskt nok til å behandle minnet. du får mindre komprimering, men lavere FPS

det med vifta er fikset.. det erpå de eldre typene av powercolor

Lenke til kommentar
Skal du ha et kort som egner seg til å kjøre Doom 3, og du ikke vil betale mer enn 2100, så bør du se på GF6800LE istedet for et ATI-kort. Som sagt, Doom 3 bruker OpenGL, og nVIDIA er bedre på OpenGL enn det ATI er. Du må se på hva som passer til ditt bruk, og når du sier Doom 3, er nVIDIA et bedre valg enn ATI.

Er den bedre enn ATI? Jeg hørte at det er mulig å gjøre den til en GF 6800 GT. Er det sant? Mister jeg garantien da?

Lenke til kommentar

I det øyeblikket du prøver å soft/hardmodde kortet mister du all garanti. Men et uklokket/umoddet GF6800LE til Doom3 er et bedre alternativ enn Radeon 9800 Pro. Dessuten, hvis du har ønske om å bruke skjermkortet i linux, i hvert fall Linux AMD64/FreeBSD er GF6800 et mye bedre alternativ enn ATI sitt alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...