Gå til innhold

Doom3-9800pro 128MB eller 256MB?

Vod kaNockers

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror det var Anandtech som testet Doom3 med 512 kontra 1024 MB RAM. Det var ingen forskjell på ytelsen.

Men det kommer andre spill ganske snart som sikkert krever mer enn 512 MB RAM. :cool:

da skal jeg fortelle deg noe.

Da jeg hadde 512mb ram, så hadde jeg 43.7 FPS på timedemotesten. Når jeg fikk 1gb ram så hadde jeg plutselig 73.4 FPS. Har et 6800GT.

Lenke til kommentar
Ser ut som om det blir 9800pro 128MB for meg, men det er flere forskjellige typer av dem på komplett for eksempel. Skal jeg gå for PowerColor eller Sapphire? og hva er forskjell på det der med Retail, Lite Retail, Full Retail og Ultimate Retail?

Anbefaler ikke powercolor! Viften på dette kortet er elendig. Den detter av hvis det er for varmt inne i kabinettet.

Sats heller på sapphire.

Det finnes noen spesielle versjoner av 9800pro blant annet en med kortere minne buss. Les forsiktig når du kjøper og sørg for at du får det riktige kortet.

256mb er ikke vits. kortet er ikke raskt nok til å behandle minnet. du får mindre komprimering, men lavere FPS

Lenke til kommentar
Anbefaler ikke powercolor! Viften på dette kortet er elendig. Den detter av hvis det er for varmt inne i kabinettet.

Dette var før, de har endret dette og PowerColor er like så bra som Sapphire.

Det finnes noen spesielle versjoner av 9800pro blant annet en med kortere minne buss. Les forsiktig når du kjøper og sørg for at du får det riktige kortet.

Ja det er viktig å velge 256-bit minnebuss versjonen og ikke 128-bit.

256mb er ikke vits. kortet er ikke raskt nok til å behandle minnet. du får mindre komprimering, men lavere FPS

Er ikke så sikker på at dette er ett argument for å la være å kjøpe 9800 Pro med 256MB da minnet på disse er forholdsvis raskt. Prisen er derimot såpass høy at det ikke er ett godt kjøp i forhold til konkurransen (6800NU f.eks)

Lenke til kommentar
Ok men uansett ville jeg anbefale 1024 ram, spillet krever minst nesten 400 mb....hvis du i tillegg kjører win xp, blir 512 i minste laget tror jeg.

Cpu`en er ok!

har selv 2048 mb og det er ganske mye bedre en 1024.

jeg såg poå tester av samme kortet og samme cpu osv.....

da fikk jeg over 10 fps mer med 2048 mb ram

Lenke til kommentar
Dersom du allikevel skal bruke "bare" ca 2000 kr på skjermkort, ville jeg gått for ett av disse. De er MYE bedre enn Radeon 9800PRO uansett hvordan du vrir på det.

De kan ofte klokke ganske mye også.

GeForce6800

eller

GeForce6800LE

men viss du har 4-5000 kroner å bruke, så ville jeg gått for GeForce6800GT eller Ultra.

hvor mye "bedre" er GeForce 6800 LE i forhold til R 9800 ?

Lenke til kommentar
Dersom du allikevel skal bruke "bare" ca 2000 kr på skjermkort, ville jeg gått for ett av disse. De er MYE bedre enn Radeon 9800PRO uansett hvordan du vrir på det.

De kan ofte klokke ganske mye også.

GeForce6800

eller

GeForce6800LE

men viss du har 4-5000 kroner å bruke, så ville jeg gått for GeForce6800GT eller Ultra.

hvor mye "bedre" er GeForce 6800 LE i forhold til R 9800 ?

i doom 3 er 6800 le en god del bedre tor jeg......

grunnen til at jeg tror det er at geforce er veldig god på open gl.

Lenke til kommentar
Ok, men jeg tror jeg skal gå for 9800pro. Er det noen som kan finne noen linker på nettet som kan føre meg til en bra 9800pro kort med 256-bit minnebuss og en som ikke har en vifte som detter av når det er forhøy temperatur i kabinettet? Helst på komplett, men kan være andre steder hvis det er billigere :)

Her på Komplett

Står ikke noen ting om det er 256-bit minnebuss versjonen :dontgetit:

Lenke til kommentar
Kanskje dette her er en dum spørsmål, men er det noen som vet om prisene på komplett er med eller uten moms? Jeg finner det ikke der. :hm:

Offtpic: Prisene er selvsagt med moms.

Hadde de vært uten moms kunne mesteparten av kundene til Komplett ha klaget på at de ikke var informert om at prisene er uten moms og fått medhold.

Kjøpsloven sier at priser til privatkunder skal være med moms.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Kjører amd 2000 xp, med bare 1 GB PC 2100 minne, og ati readon 9800 pro 128 mb ikke overklokket, kjører doom3 demo uten hakking på 1024 * 768 på high settings ( ultra high går ikke). Hvis maskinen er av athlon 64 kaliber ville jeg ha kjøpt ati x800pro/xt. Hvis maskinen ikke bruker de nyeste cpuene vil de nyeste skjermkortene gå på tomgang, og en får ikke igjen for investeringen.

PS: doom3 var bra men ikke mye bedre en farcry, grafikkmessig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...