Alexen Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Jeg skal prøve å lage en interaktiv rapport i ms-access, hvor en msgbox skal dukke opp viss man trykker på en knapp men det ser ikke ut til at man kan bruke hendelser i rapporter, så jeg må "jukse" litt. Tenkte å bruke api for å sjekke om venstre museknapp er trykket ned og så finne ut om musepekeren er over kommandoknappen. Problemet er ganske enkelt at jeg ikke husker hvilken api jeg må bruke for å sjekke om museknappen er nedtrykt. Noen som vet? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) API: Private Declare Function GetAsyncKeyState Lib "user32" (ByVal vKey As Long) As Integer Kode: If Not GetAsyncKeyState(vbMouse1) = 0 Then Msgbox "hallo Har ikke tid til å teste, og finne riktig "Key", men tror den er noen lunde riktig. Edit: Fant dette i API-Viewer: Private Declare Sub mouse_event Lib "user32" (ByVal dwFlags As Long, ByVal dx As Long, ByVal dy As Long, ByVal cButtons As Long, ByVal dwExtraInfo As Long) Endret 24. september 2004 av Jonas Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Korreksjon, slik skal man sjekke om venste musetast er nedtrykt: If GetAsyncKeyState(vbLeftButton) <> 0 Then Msgbox "hallo" Lenke til kommentar
Alexen Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Tusen takk folkens.. dere er en utømmelig kilde av informasjon... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå