Gå til innhold

Kaspersky eller NOD32 hvem er best & HVORFOR?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har prøvd å lese resensjoner og slikt om disse to, og så langt kan jeg bare konkludere med at de begge ligger veldig veldig tett..

Er det noen som kan si noe (Bruk Kilder PLUS egne meninger) om den ene er bedre enn den andre??

Det avhenger såklart av vilket scenario man vil bruke programmet i (server, bedrifts nettverks IT admin, hjemmebruker etc etc etc), så derfor lar jeg alle være åpne, men da må dere selv påpeke vilket scenario dere utgår fra.

F.eks:

"NOD32 er så godt som likeverdig med Kaspersky men vinner pga. pris og hurtighet."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her står det litt om begge fra en tidligere tråd om det beste antivirusprogrammet....Les og ta en avgjørelse sjøl...det er nok det beste,,,, :thumbup:

Jeg for min del bruker den siste versonen til Nod32 og er kjempefornøyd med den p.g.a at den oppdateres ofte bruker lite ressurser og scanner vesentlig raskere enn de andre antivirus programmene jeg har prøvd tidligere og jeg har prøvd de fleste tror jeg.... :yes:

Lykke til...

Endret av Znoken
Lenke til kommentar

Hei.

Diskusjonen som gikk på den andre tråden gjaldt såkalt "personal" utgave.

Dersom du skal se på andre løsninger, f.eks nettverk etc er det andre faktorer som spiller inn, og det er veldig mye opp til dine behov hva som er "best".

Det ligger masse tester og testresultater på nettet, så egentlig er det bare å søke rundt for å se hva som passer deg.

F.eks som denne:

http://www.av-comparatives.org/

(Klikk "comparatives" for å se resultater)

Jeg vil anbefale deg å teste de programmene som er aktuelle - og går for det programmet som oppdager mest virus og er minst stressende for maskinen din - samtidig som du skjønner hvordan du skal fininstille programmet for din bruk.

Endret av mrbobson
Lenke til kommentar

Må si meg enig med Znoken - NOD32 er helt genialt =) Oversiktlig, lett å bruke, opptar relativt lite systemresursser sammenlignet med andre antivirus-program, billig(?) lisens.

Bruker det på min hjemme-PC, og da er det greit med et program (NOD32;) som ikke kverner harddisken til døde samtidig som at du prøver å faktisk bruke PCen til et eller annet. Eksempel som jeg har opplevd på et slikt kvern-meg-i-hel-program: Kaspersky.

Kan ikke uttale meg om hva som er "best" i nettverks/server-sammenheng, men jeg er iallefall storfonøyd med NOD32 til hjemmePC'n min, hvor jeg er veldig opptatt av ytelse under diverse bruksforhold :)

Lenke til kommentar
Bruker det på min hjemme-PC, og da er det greit med et program (NOD32;) som ikke kverner harddisken til døde samtidig som at du prøver å faktisk bruke PCen til et eller annet. Eksempel som jeg har opplevd på et slikt kvern-meg-i-hel-program: Kaspersky.

Hm, merklig at du rapporter at kaspersky er tregt...

Hvilken versjon snakker du om?

Ytelsen på NOD32 og Kaspersky er omtrent likt - om du sjekker litt på tester etc

Forskjellen ligger på deteksjon - i hovedsak.

Endret av mrbobson
Lenke til kommentar

Hm, merklig at du rapporter at kaspersky er tregt...

Hvilken versjon snakker du om?

Hmm. De gangene jeg har hatt Kaspersky installert har jeg hatt store problemer med at real-time scanning gjør at programmer tar lang tid å starte opp, eller at enkle funksjoner som å åpne "Min datamaskin" tar lang tid - mens harddisken jobber som besatt.

Har også opplevd det samme på noen skule-PC'er jeg installerte Kaspersky på.. Har riktignok ikke prøvd det på et halvt år eller noe i den dur, men har prøvd en del versjoner av det oppgjennom årene - og problemet har vært mer eller mindre konstant :|

Lenke til kommentar
Hmm. De gangene jeg har hatt Kaspersky installert har jeg hatt store problemer med at real-time scanning gjør at programmer tar lang tid å starte opp, eller at enkle funksjoner som å åpne "Min datamaskin" tar lang tid - mens harddisken jobber som besatt.

Hei.

Høres for meg ut som du ikke har sett på instillingene. KAV's default instillinger er satt til maks skanning, både on-demand og on-access. Dvs. den skanner alle filer, arkiver og komprimerte filer.

Pkt 2:

Dette må være eldre versjoner av KAV, fra 5.0 er instillingene mye enklere. Du kan velge 4 nivåer: maks sikkerhet, normal eller høy hastighet..... eller egendefinert.

Endret av mrbobson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...