Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Rart problem med delte mapper

Anbefalte innlegg

Leste igjennom "Installasjon av et enkelt hjemmenettverk" over, men fant ikke svaret der..

Når jeg trykker på My network places - Entire network - Microsoft windows network - Mshome (hvor de delte mappene på andre maskiner på nettverket skal ligge) får jeg denne feilmeldingen:

Mshome is not accessible. You might not have permission to use this network resource. Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions.

Incorrect function.

Jeg har like brukernavn og passord på alle maskinene på nettverket. Jeg har delt mappe på denne maskinen som jeg fint kan få tilgang til fra andre maskiner.

Noen som kan hjelpe?

Endret av eirikjo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt dette problemet hos meg før... :) Da lå problemet i "administrative tools -> local security policy -> user rights assignment -> <deny access to this computer from the network" "Guest+++" det som du evt måtte ha der...

Vet ikke hvorfor det ble sånn hos meg, men det var sånn jeg fikset det...

*Edit*

Har du foresten vært inne og sjekket om du har delt filen med tilgang for "guest" kontoen?

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar
Hadde også det samme problemet med min nyeste maskin ... jeg tok bare å kjørte den nettverks-veiviseren i windows en gang til og restarta maskinen så funket det.

Jeg har ofte måtte gjøre det både 1, 2 og 3 ganger :hmm:

Det er hvertfall verdt et forsøk.

Andre ganger er det nok å restarte alle maskinene i nettverket, men det regner jeg med er gjort...

Edit: Wohooo... 450 innlegg :w00t:

Endret av kristteo
Lenke til kommentar

Om du har norton firewall, så er du nødt til å disable den for at det skal funke.

Dersom du er koblet til en router så sjekk at du mottar ip automatisk, om du bare er koblet til de pc-ene via en switch eller hub så kan du sette fast ip på de.

Hva skjer når du prøver å gå på adresselinjen og søke etter maskinnavnet på en av pc-ene? Om du får en boks der du må skrive inn passord, så er du nødt til å aktivere gjest -accounten på den/de pc-ene du skal inn på.

kristteo: Gratulerer ;)

Endret av jh_
Lenke til kommentar

Med den maksinen kommer jeg ikke ut på nettverket. Jeg har delt ut mapper på denne maskinen som andre maskiner på nettverket fint kan bruke. Men altså problemet er når jeg prøver å se andre maskiner i nettverket.

Jeg har McAfee, og har slått denne av.

Jeg så i administrative tools -> local security policy -> user rights assignment -> <deny access to this computer from the network, men der stod det bare en bruker: support_XXXXXaX

Jeg har forsøkt å kjøre veiviseren for nettverk to, tre og tusen ganger, uten forandringer.

Jeg har satt pc'en til fast ip bak en dlink router. Dette er ikke noe problem for andre pc'er på nettverket.

Dersom jeg skriver inn \\pcnavn i exploerer, får jeg feilmelding: Windows cannot find \\pcnavn osv....

Dersom jeg trykker på + tegnet i windows explorer, kommer jeg helt til jeg ser workgroup MSHOME, men etter det får jeg feilmeldingen som beskrevet i det første innlegget mitt.

Tilleggsspørsmål: Kan man utforske nettverket hvis man styrer en pc med remote desktop. Altså det nettverket som den terminal serveren står på.

Endret av eirikjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...