magnarl Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 På skolen min kjører de tynnklienter på en skolelinux server. Har jeg mulighet til å f.eks installere min egen window manager? Eller andre programmer for den del..kunne tenkt meg å bruke endel programmer som ikke følger med skolelinux.. Lenke til kommentar
salif Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Kan ikke noe om det selv, men om du spør i Linuxdelen av formumet får du sikkert mer hjelp Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Feilpostet, og nei.. du kan ikke gjøre det. Du må nok få en av sys-ansvarlige på skolen til å gjøre det. egen WM er nok uaktuelt. Men hvilke programmer tenker du på? Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Å kompilere egne programmer bør jo være mulig med prefix? f. eks: ./configure --prefix=/home/brukernavn/programmer/ Eller er skolelinux for strengt? Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Burde gå an å installere programmer i home-katalogen. Kanskje fikse et par environment variabler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå