Gå til innhold

AMD Sempron på 90 nm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Neppe , men det betyr iallefall at vi som i dag sitter med A64 på 754 kort ikke har noe å frykte ,da dette vil medføre stadig nye hk til 754 serien .

Det er jo bra nytt med tanke på at en 3400 er billigere enn en 3500 og yter ca likt ,det samme gjelder for 3700 kontra 3800

Jeg tviler nå om det blir så veldig high-end hk som blir laget hvis det bare er sempron som vil fortsette å bruke s754. Uansett så er det vel bare å innse at s939 kommer til å ta fullstendig over etter jul når prisene har blitt dyttet passe ned av nye cpuer og nye chipset.

Lenke til kommentar
Neppe , men det betyr iallefall at vi som i dag sitter med A64 på 754 kort ikke har noe å frykte ,da dette vil medføre stadig nye hk til 754 serien .

Det er jo bra nytt med tanke på at en 3400 er billigere enn en 3500 og yter ca likt ,det samme gjelder for 3700 kontra 3800

Jeg tviler nå om det blir så veldig high-end hk som blir laget hvis det bare er sempron som vil fortsette å bruke s754. Uansett så er det vel bare å innse at s939 kommer til å ta fullstendig over etter jul når prisene har blitt dyttet passe ned av nye cpuer og nye chipset.

Joda , men etter jul , da begynner de jo med pci ekspress , er det ikke så .

Da blir det jo fjerde plattformen på et år :hmm:

Lenke til kommentar

Regner med at 90nm rettferdigjør kjøpet av en sempron med tanke på overklokkingspotensiale, men det er synd at den er såpass strippet for cache.

Var det ikke snakk om at det var en HK produsent som skulle greie stuntet med å låse opp MP på samtlige A64? Noen som vet noe mer om dette?

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Typisk for Sempron er at den har 256 kB cache og benytter lavere PR-rating enn Athlon XP.

Jeg som misforstår eller bommer dere her? En Sempron bruker høyere "performance rating" enn en XP på samme klokkefrekvens.

Selv om AMD nekter for det var liksom XP pr rating retta mot p4 mens semprons er retta mot celeron. ikke vanskligere enn det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...