mysjkin Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Jeg skal i gang med å digitalisere et lass med LPer og trenger et godt og ikke for dyrt (< 1000 kr) lydkort for det. Jeg trenger ikke noe spill- eller surround funksjoner, ja og jeg bruker linux, så evt medfølgende cder med drivere/programvare blir i alle fall brukt som ølbrikke.... M-Audio hadde jo vært fett, men det ser jo ut som om Terra-tec eller Chaintec gir mye for pengene for mitt bruk. Jeg har sett at en del personer har hatt problemer med Chaintec, men det har vel vært problem med win-driverene? Noen som har noe mer erfaringer med opptak på disse kortene? M. Lenke til kommentar
Winters Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Se litt rundt på forumet da Her Bare som et eksempel Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Takk, lekre saker der, skarlun er jo på jakt etter studiokort så tråden gled raskt over i ting som ligger over min (kones).. prisgrense... . Har kikket en del omkring, men ikke sett noen erfaringer om opptak via stereo med ikke for dyre kort (tviler jo ikke på at et M-audio kort hadde vært tingen, men det er et par andre ting som kommer før lydkort på handlelisten....) M. Lenke til kommentar
Winters Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Takk, lekre saker der, skarlun er jo på jakt etter studiokort så tråden gled raskt over i ting som ligger over min (kones).. prisgrense... . Har kikket en del omkring, men ikke sett noen erfaringer om opptak via stereo med ikke for dyre kort (tviler jo ikke på at et M-audio kort hadde vært tingen, men det er et par andre ting som kommer før lydkort på handlelisten....) M. Det M-Audio kortet der har fått veldig positiv kritikk og jeg har hørt på andre forumer att det er veldig bra lyd for den prisen Lenke til kommentar
LarsBarstad Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Plukket akkurat opp et M-Audio Audiophile 2496 kort hos ProCom i går sammen med en AudioBuddy, og er strålende fornøyd så langt. Mye moro for pengene... Lars Lenke til kommentar
radiated Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Terratec har et kort med platespillerinngang til ca 1500. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Hmm. fant m-audio audiophile 2690 for 1095,- hos Procom så nå skal det være i posten... . Rart med det: repeat tenk_på_å_kjøpe_vare(x); for_litt_mer_får_jeg_noe_bedre; x:=bedre_og_dyrere; until (bestilt or konkurs); :-) Skal prøve å komme med en tilbakemelding når jeg har fått testet det (om jeg klarer å rive meg løs...) Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Mottatt, installert, testet, herved anbefalt! Bra lyd, ingen hørbar støy. Litt uvante drivere, men med litt tilvenning, intet problem. M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå