Gå til innhold

Lydkort for opptak

Anbefalte innlegg

Jeg skal i gang med å digitalisere et lass med LPer og trenger et godt og ikke for dyrt (< 1000 kr) lydkort for det. Jeg trenger ikke noe spill- eller surround funksjoner, ja og jeg bruker linux, så evt medfølgende cder med drivere/programvare blir i alle fall brukt som ølbrikke.... M-Audio hadde jo vært fett, men det ser jo ut som om Terra-tec eller Chaintec gir mye for pengene for mitt bruk. Jeg har sett at en del personer har hatt problemer med Chaintec, men det har vel vært problem med win-driverene? Noen som har noe mer erfaringer med opptak på disse kortene?

M.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, lekre saker der,:dribble: skarlun er jo på jakt etter studiokort så tråden gled raskt over i ting som ligger over min (kones).. prisgrense... . Har kikket en del omkring, men ikke sett noen erfaringer om opptak via stereo med ikke for dyre kort (tviler jo ikke på at et M-audio kort :love: hadde vært tingen, men det er et par andre ting som kommer før lydkort på handlelisten....)

M.

Lenke til kommentar
Takk, lekre saker der,:dribble: skarlun er jo på jakt etter studiokort så tråden gled raskt over i ting som ligger over min (kones).. prisgrense... . Har kikket en del omkring, men ikke sett noen erfaringer om opptak via stereo med ikke for dyre kort (tviler jo ikke på at et M-audio kort :love: hadde vært tingen, men det er et par andre ting som kommer før lydkort på handlelisten....)

M.

Det M-Audio kortet der har fått veldig positiv kritikk og jeg har hørt på andre forumer att det er veldig bra lyd for den prisen :love:

Lenke til kommentar

Hmm. fant m-audio audiophile 2690 for 1095,- hos Procom :w00t: så nå skal det være i posten... :D.

Rart med det:

repeat
  tenk_på_å_kjøpe_vare(x);
  for_litt_mer_får_jeg_noe_bedre;
  x:=bedre_og_dyrere;
until (bestilt or konkurs);

:-)

Skal prøve å komme med en tilbakemelding når jeg har fått testet det (om jeg klarer å rive meg løs...)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...