Gå til innhold

Abit IC7 g! Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg fikk forleden nytt hovedkort (Abit IC-7G) og Intel P4 3ghz prosessor i posten, samt en 160gig S-ata disk fra Maxtor.. Fra før hadde jeg 2x80gig og 1x120gig i maskinen, men skulle bytte ut 120gig med 160gig da 120gig bare hadde 2mb cache.. Alt så ut til å funke fint, men da jeg hadde re-installert XP, så låste maskinen seg helt etter at XP logo'n hadde kommet opp og den grønne irriterende greia gikk over skjermen..

Så, jeg har prøvd ut alle diskene mine i forskjellige kombinasjoner, prøvd å bytte ram-slot, IDE-sloter og S-ata slot'er.. Uten noe hell.. Har installert XP på begge 80 gig diskene, uten hell.. Og XP setup finner ikke S-ata disken når den står alene, selv om S-ata raid Bios i oppstarten finner den med en gang..

Og, etter å ha sitti oppe til halv 2 i natt (var litt vanskelig å komme seg på jobb i dag ja), uten å ha kommet meg noe videre, så spør jeg dere her på forumet om dere kan gi meg noen gode tips til hva som kan være galt..

Specs er:

Abit IC-7G

Intel P4 3ghz (ikke klokket)

Corsair Twinmos PC3200ram 512mb

80gig Maxtor hd

80gig WD hd

160gig S-ata Maxtor hd

Plextor 52 brenner

Chieftec 360w PSU

CPU ligger rundt 45 grader med boxed kjøler.. Tviler på at det har noe med saken å gjøre..

Takker for alle svar!

|Dark|

Endret av |Dark|
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...