Hebb Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 HALLOS Jeg har handlet minnekort hos itbutikken og brukte angrefristen på 14 dager. Fikk da igjen KUN hva varen kostet og ikke frakt og omkostn. ved kjøpet. Det står helt klart i angrefristloven at kjøper som gjør seg bruk av angrefristloven skal få dekket varekostnaden pluss frakt og omkostn. ved kjøpet. Mens tilbakesending av varen må dekkes av kjøper. I Itbutikkens egne lev.bet. står det at de kun dekker varekostnaden og ikke frakt og omkostn når kunden bruker angrefristloven. Dette går jo MOT norsk angrfristlov. Har sendt et par mail til de angående dette de bare skriver korte mail om at de kun dekker hva varen kostet. Har tatt kontakt med Forbrukerrådet i Oslo og de er helt enig at dette er feil praksis. Noen andre som har samme erfaring??? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 I Angrefristloven §5 står bl.a.: "Kostnadene med tilbakesending av tingen bæres ved postordresalg av kjøperen med mindre selgeren har misligholdt avtalen." Lenke til kommentar
Hebb Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Helt enig. Det er ikke det jeg mener. Det er kostnadene man har hatt når man kjøpte varen. Dvs. frakten og andre omkostn. som du betaler når du får tilsendt varene. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Har samme erfaring med dem. Orket ikke å pese, da kostnadene var heller små, men det er jo verdt å merke seg. -KJ Lenke til kommentar
Hebb Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Kanskje vi burde sette forbrukerrådet på dem????? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Been there done that. (I en annen sak.) Det hjalp ikke det minste. -KJ Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Det er kostnadene man har hatt når man kjøpte varen. Dvs. frakten og andre omkostn. som du betaler når du får tilsendt varene. Stemmer det Hebb.I samme paragraf er det nevnt indirekte at selgeren skal bære kostnadene ved forsendelse. Spørsmålet blir da om itbutikken vedkjenner seg norsk Forbrukerkjøpslov? Lenke til kommentar
skrotnisse Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Alle som tydelig henvender seg til det norske markedet skal rette seg etter norsk forbrukerkjøpslov Lenke til kommentar
Hebb Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 De må jo følge norsk angrefristlov ja. Mulig ikke det er slik i danmark men? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Uansett hva du mtte finne på å gjøre med det, legg inn en formell klage til forbrukerrådet. Får de 500 slike er de nødt til å gjøre noe drastisk med det. Du kan jo også fortsette med å sende dem mailer. Sett f.eks e-postprogrammet ditt til å sende dem en mail om dagen inntil du får svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå