Heiper Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hei, min far har problemer med XP installasjon etter at han kjøpte nytt hovedkort, cpu og ram. Asus P4P800 P4 3GHz 512MB Twinmos 3200 ram Problemet er følgende. Vi booter opp og booter med XP CDn. Den kommer inn og vi må velge HD vi skal installere på. Der først ser jeg at noe må være galt, denne HDn er delt opp i to partisjoner, den ene har han brukt til XP før som ren OS partisjon. Når vi kommer hit så står det Partition xxxxMB (Unknown). Der det står Unknown står det FAT32 eller NTFS vanligvis. Denne Unknown skifter mellom de to partisjonene hver gang vi kommer inn til samme sted. Vi går videre, jeg formaterer denne OS partisjonen med NTFS filsystem og alt ser greit ut så langt, formateringen går greit og den begynner å kopiere filer til installasjonsprogrammet. Så skal PCen starte på nytt. Den booter opp og når installasjonen skal starte kommer det opp "Disk Error, unable to read disk". Dette skjer hver eneste gang vi kommer så langt, og som jeg sa lenger opp er det annen hver gang de har Unknown på seg det det skal stå filsystem. Noen som har noen anelse hva som kan være galt her eller har vært borti noe lignende? Denne disken virket som sagt helt fint under den forrige PCen. -Heiper- Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Jeg tipper på at det er no feil med disken. Prøv å kjøre en disksjekk på den disken, f.eks. med SpinRite. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Du nevner ikke annet enn at du bare bruker samme partisjon hver gang, og det kan jo være feil i partisjonstabellen. Så du må prøve å stryke ut alt av gamle partisjoner og opprette nye. Lenke til kommentar
Heiper Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Jeg slettet selve partisjonen en gang, men han ville ikke miste data på den andre så jeg har ikke prøvd å slette begge partisjonene og kjøre den opp helt på nytt. Skal prøve dette senere idag. Skal også koble den til min PC og se om jeg kan få ut noe data fra den og så kjøre partition magic 8. Kommer tilbake med oppdatering. -Heiper- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå