Gå til innhold

har litt problem etter en scandisk

Anbefalte innlegg

har akkurat installert windows2000 på maskinen, har hatt xp før..

var ferdig å installere windows, installert litt drivere og diverse..starter maskinen på nytt, og da starter scandisk, jeg tenker jo bare at det er greitt og går vekk fra maskinen en liten stund..når jeg kommer tilbake har den klart å slettet ca 50% av det jeg hadde på ene hardisken (dette tilsvarer ca 60gb).. :ohmy:

Noen som vet hva som har skjedd her? noen måte å få tilbake alt som ble slettet?

fant igjen noe av det i en found.000 mappe på samme stasjonen men mangler fortsatt mye..var litt irriterende dette...hadde mye bilder og dokument også på denne stasjonen.. :no:

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som har skjedd er at filsystemet har blitt kaos. Informasjonen som ligger i hver fil om hvordan de henger sammen er blitt korrupt. Scandisk har prøvd å rette opp filsystemet og det gjør den ved å luke ut alle sektorer som det ikke kan gjøres rede for. Det opprettes nye filer som du finner i found.000. Det ser svært lite du kan gjøre med dette, binærfiler klarer du ikke å gjenopprette.

Men horfor det har skjedd vet jeg ikke. Har du sjekket at det ikke er for varmt på diskene?

Ny på forumet, ser jeg. Forumet er inndelt i kategorier, og det er best å sjekke om det finnes kategorier som passer til problemet. Dette hadde passet bedre under Lagringsmedier enn Annet om hardware.

Lenke til kommentar

Har faktisk opplevd det samme, da var det en w2k installasjon som var blitt skadet slik at maskina ikke ville starte (1-åring som trykket på en knapp mens windows holdt på å skrive under avslutning).

For å prøve å berge dataene før reinstallasjon (Partisjoner er for pyser :roll: ) satte jeg disken inn i en av mine andre maskiner. Chkdisk foreslo å kontrollere disken når jeg startet med denne montert. Fikk angre meg på at jeg ikke avbrøt før det startet...resultatet beskriver faktisk trådstarter.

:(

Lenke til kommentar

Hvor sto er disken din?

Har hatt akkurat samme problem etter format jeg også.

Men det løste seg ved å installere støttefor større disker ihvertfall.

Og etter det tok jeg den grundige testen i checkdisk, og etter det var alt tilbake.

Får håpe det funker for deg også, surt å miste så mye :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...