Gå til innhold

Holder min strømforsyning til et MSI 6800 kort?

Fjelldal83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sannsynligvis ikke... chiftec er som oftest svakere enn oppgitt. Det kommer også an på hva slags og hvor mange andre strømkrevende komponenter du har i maskinen.

Det jeg har er :

AMD64 XP3200

KV8-MAX3

1 gb corsair ram

1x kabinett vifte

1x wd raptor 36

1xwd 120gb

1wd 80gb

Det er vel det som er verdt å nevne

Lenke til kommentar

hvis det er et 6800 NU kort du skal kjøpe kan det gå greit,fordi de krever mindre strøm enn GT/Ultra.men 3 disker krever også sitt som jeg ser du har !

jeg kjøpte msi 6800 GT,har har Cheiftech 360 w psu.jeg måtte koble ut ene cd-rom og kab-vifte får og få kortet stabilt,og bruker en kun en strømkontakt alene til kortet.

men kjøp kortet du,blir det lite strøm til andre hardware er det jo bare og koble noe bort til du kjøper ny strømforsyning ?

eller har du pengene nå bestill også en en god psu med minst 20 A på 12+(420-480w)

Lenke til kommentar

hei har tenkt å kjøpe en Thermaltake Silent strømforsyning 480W - Silent Purepower Serie. Men denne har kun 18A på 12+. Er det for lite til å kjøre en AMD 3000+, 3 hardisker, 6800GT? Se profil for nærmere info om system.

Bør man helst a minst 20A på 12V?

Endret av Ming Lee
Lenke til kommentar
Jeg får prøve. Har ennå ikke bestemt meg for skjermkort. Det blir nok mest sannsynligvis et MSI 6800 eller et 9800 pro.

PSU'en din holder fint til et 6800nu. Ikke hør på alle som innbiller seg at du må ha et lite kjernekraftverk i pc'en for å bruke gf6800 kort.. Kjenner flere som har 340W Chieftech PSU og det funker fint på både GT og Ultra.

På et uklokket system så holder en 340W Chieftech til det meste

Lenke til kommentar

Eg vil ha meg eit nytt skjermkort, mest sannsynleg eit 6800gt.

Men eg har berre 200w, så eg må kjøpe ny strømforsyning. Derfor las eg litt i manualen til pc'en og der stod det at eg ikkje kunne skifte det sjøl, men måtte kontakte fagfolk. Men slik eg har forstått det, så er det vel berre å skru den i og feste kablane der dei skal. Er det ikkje? :dontgetit: Burde eg ikkje greie det sjøl?

Lenke til kommentar

Trådstarter : Din Chieftec på 340W kan godt være at den holder til ditt oppsett, men om det er sundt er noe helt annet.

Hovedsakelig så anbefaler jeg alle å ikke overbelaste sine PSU og isteden ha litt kraft til overs, det beste er å ligge innom 60-80% av det en Psu greier å levere da den da ikke trenger å kjøre på full guffe med viftene. Med noen strømforsyninger opplever man også bedre stabilitet ved lavere belastning da det ikke er så store svingninger under belastning.

Husk at hvis du tar knekken på noen komponenter pga overbelastning av psu så er det du selv som må ta regningen.

Lenke til kommentar
Eg vil ha meg eit nytt skjermkort, mest sannsynleg eit 6800gt.

Men eg har berre 200w, så eg må kjøpe ny strømforsyning. Derfor las eg litt i manualen til pc'en og der stod det at eg ikkje kunne skifte det sjøl, men måtte kontakte fagfolk. Men slik eg har forstått det, så er det vel berre å skru den i og feste kablane der dei skal. Er det ikkje?  Burde eg ikkje greie det sjøl?

Gi f*** i manualen! :p

Du greier det sjæl!

Er bare noe dem skriver slik at noen skal tjene penger på noe du får til selv!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...