Casle Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Har akkurat fått min nye pc fra Komplett, den skal jeg bruke sammen med min nye LCD skjerm, en Viewsonic VX910, men så har jeg støtt på et lite problem som jeg håper dere kan hjeløpe meg med. Jeg får ikke noe bilde når jeg kobler til DVI-kabelen. Jeg har prøvd å restarte og reinnstallere drivere til skjermkort, skjerm men fortsatt ingenting, VGA tilkoblingen fungerer flott, men hvis jeg ber skjermen om å gå over til digital tilkobling så blir bildet borte, også velger skjermen analog isteden og bildet kommer tilbake. Må DVI utgangen på kortet aktiviseres på en eller annen måte? Jeg har et Gainward 6800 LE. Kan det være noe feil med kabelen? Eller er det emst trolig inngangen på skjermen? Alle tips mottas med stor takk... Mvh C Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 har du kobla til vga kontakten også? Lenke til kommentar
Casle Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Har prøvd bare med DVI, og med begge i. Mvh Cato Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Wnxp merker hvilke utganger som er tilkoblet. Om det er VGA, DVI eller TV out. Så om du bare har tilkoblet DVI når XP booter, så skal du få bilde på denne skjermen. Når jeg booter min pc med bare tv tilkoblet, så booter pcen med tvutgang. Det går ann å lage en hotkey for å svitsje mellom utgangene. ---> Veldig mye raskere. Lenke til kommentar
Casle Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Hei og hopp nå vet jeg hva som er galt... sjekket først skjermen ved å ta den med på jobben, der funket DVI helt greit. Så testet jeg grafikkortet ved å bruke en DVI-VGA adapter og koblet fra DVI utgangen på grafikkkortet til VGA ingangen på skjermen med adapteret og en VGA kabel. Det funket også fint. Da måtte det være kabelen, og det var det også. En pin manglet i den ene pluggen. (Den brede som går på tvers) Ringer Komplett på mandag for å få ny kabel... Mvh C Lenke til kommentar
jornh71 Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Det finnes tre forskjellige DVI kabler, DVI-I, DVI-D og DVI-A Se bl.a her http://www.mycableshop.com/3rd_Level/Video-Flat.htm Lenke til kommentar
Blib Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 her måtte jeg velge "DVI" på skjermen min for at den skulle begynne å bruke den. Ikke noe galt med PCen altså, men skjermen stod innstillt på å bruke DVI. (har en Samsung 191T, trykker på "Exit"-knappen for å bytte mellom modusene. Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Kan jeg få skyte inn et off-topic spørsmål her? Casle, er du fornøyd med gainward 6800 LE kortet ditt? Vurderer nemlig å kjøpe et slikt selv. Lenke til kommentar
Casle Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Nå har jeg bar ebrukt pc'en i et par timer, og da ikke med DVi ennå. Må få prøvd litt spill før jeg kan si noe sikkert. Men det ser ikke så gæli ut, synes å huske at det sto noe her på forumet om at det gikk ann å tune kortet litt, då ble ytelsen likt et vanlig 6800. Får se om jeg finner noe på det senere også... det hadde jo vært morro. Mvh C Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Hehe, en pin i kabelen altså? jaja. Alt mulig som kan være galt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå