Gå til innhold

Ghost 9 kopiere disk problem

Bjørn

Anbefalte innlegg

Hei.

Prøver å lage en exakt kopi av min Samsung 160 Gb disk med 20 Gb Data på

(Win XP + diverse).

Skal lage denne kopien på "45Gb gammeldisken", og bruker "copy drive" med option copy MBR.

Alt ser ut til å gå helt fint, men når jeg setter gammedisken som master og skal boote opp stopper XP i oppstarten når den kommer til skjermbildet med blå bakgrunn og viser Windows XP Prof.

Musepekeren kan beveges og HDD snurrer litt nå og da, men kommer som sagt ikke videre.

Har prøvd dette på enda en 45Gb disk, men med akkurat samme resultat.

Vet ikke hvor mange timer jeg har sittet her, men håper at noen kan hjelpe meg på vei, før jeg blir hakke pine gal !

Bjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv hatt problemer med Ghost og windows boot. Aner ikke hvorfor dette skjer. Reparasjons funksjonen på xp cd'n kan muligens hjelpe.

Sist jeg hadde det problemet lot windows seg plutselig starte om den ble satt igang av lilo! (lilo = bootloader for linux)

Har også hatt problem med kloning av redhat linux - etter kloning nekter X å starte!

Lenke til kommentar

Velg backup drive istedet for copy. Kan jo umulig kopiere en 160 GB disk inn på en 45 gb disk, men tar du backup drive så tar den bare den delen som faktisk inneholder data, i ditt tilfelle 20 GB.

En annen ting kan være at du har fått tak på en dårlig warez versjon. Vet at ikke alle kan laste inn imaget i etter tid, så om det er dette som er grunnen så anbefaler jeg deg å kjøpte ghost.

Men prøv mitt første tips først, er neste helt sikker på at det vil ordne opp problemet ditt.

Lenke til kommentar

Har hatt akkurat samme problemet, men da med å kopiere imagefil til partisjon. Da må man selv lage partisjonen, og siden XP lager partisjoner med fast tilordnet bokstav så er det lett å få en annen bokstav enn C: på partisjonen. Da finner XP det rimelig vanskelig å fortsette, alle filene som skal kjøre skal ligge på C: men C: finnes ikke!

Hvis du nå kobler til den orginale disken som slave så går det greitt.

Men jeg vet ikke hvordan dette problemet har oppstått for deg, antar at Ghost lager partisjon med "copy drive".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...