Caliber Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hei. Har tømt lommeboka mi på en ocz 520w psu med mulighet for å øke/senke effekten på 12v- 5v og 3-3v-railen. Mitt spørsmål er da; hvordan burde jeg sette disse, spesiellt med tanke på overklokking? Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Ved overklokking burde du øke spenningene litt. Dette pga av når du klokker trekker komponentene mer strøm, jo mer strøm som går gjennom kablene jo høyere blir spenningstapet, og jo lavere spenning får komponentene som trekker strøm. Øker du spenningen kompenserer du for dette, komponentene får den spenningen dem skal ha og forhåpentligvis kan du klokke litt lengre. For å se om det har noen effekt kan du f.eks klokke f.eks cpu så langt du klarer uten å justere opp spenningen og deretter justere dem litt opp og se om du kommer lengre... Edit: Med max klokking mener jeg selvfølgelig, max klokking med max vcore. Når kjølingen ikke tillater høyere vcore øker du 12v og ser om du kansje får litt mer utav systemet. Endret 23. september 2004 av PumpAction Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 De testene jeg har lest viser at OCZ'en er fjellstabil selv ved hard overklokking. Uansett: Overklokk først, så bruker du et multimeter og måler spenningene mens maskinen er på. Still slik at de blir mest mulig nøyaktige. Du vinner ingenting på å stille de over 12/5/3.3 V. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 jo, det gør du. 3.3v kan gjerne settes til 3.6 hvis du har muligheten. det il hjelpe masse for rammen din. etter voltmodden av psu'n min (aspire) nådde jeg den magiske bariæren på 225mhz ved cas 2 på 2100 brikkene mine. twinmos 400'n hang selvfølgelig med de og. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Ville tynnet ut alt før jeg begynte testingen av volt-triming, og voltøkning fra PSU er svært aktuelt innen overklokking! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå