levlex Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Ny proff fra Nokia Nokia lanserte i dag en ny profftelefon med Series 60. Telefonen som har fått navnet Nokia 6670, har innebygget megapikselkamera og Blåtann, og er oppfølger til Nokias proffsuksess 6600. Les artikkelen her Lenke til kommentar
genser Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Kameraet kan ta bilder i en oppløsning av 1152 x 864 punkter. Dette tilsvarer 0,95 megapiksel i oppløsning og gir bilder med mye bedre kvalitet enn det man får med et VGA-kamera. Disse gir nemlig bilder med en oppløsning på 0,3 megapiksler. Man har også tilgang på digital zoom som kan forstørre opptil 4 ganger. Nokias nyeste klarer allikevel ikke å komme helt opp på topp. Siemens S65 og kommende Sony Ericsson S700i gir begge bilder i en oppløsning på 1,3 megapiksler. Dette sikrer enda høyere bildekvalitet og er enda nærmere den kvaliteten man får av vanlige digitalkamera. 1152 x 864 blir 0,9953.., ikke 0,95. Skal man skrive det med to desimaler blir det altså rundet opp til 1 megapiksel. Det er sjeldent man oppgir kameraoppløsning med 3 desimaler, og derfor er beskrivelsen 1 megapiksel bedre. S700i og S65 har 1280x960, hvilket tilsier 1,2288 mp. Det vil derfor være bedre å beskrive dette som 1,23 megapiksel (hvis dere holder dere til 2 desimaler) eller 1,2 megapiksel. Dette er bare småplukk fra min side, men greit å få med når man sammenligner kameraene. Lenke til kommentar
levlex Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Thanks Arehei! Skal få rettet dette asap! Lenke til kommentar
Distinctive Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hei, EDGE telefoner kan jo ikke brukes på UTMS nettet når dette kommer. Er disse noen god ide da ? Etter hva jeg forstår så kan GPRS utgaver fremdeles brukes. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=248333 Jeg er ellers litt skuffet over at der ikke var noen 'push to talk' funksjon på 6670. mvh Distinctive Lenke til kommentar
genser Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Det er nok LENGE til GSM-nettet rives ned. Alle GSM-telefoner (EDGE og GPRS er oppgradering av GSM, så disse er inkludert) kan brukes helt til de river ned GSM-nettet, så vidt jeg forstår. Så det er nok ikke noe å bekymre seg for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg