Azton Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Hei! Syntes kjøleren min kjøler litt dårlig, og tenkte dette kanskje kunne komme av den varme tempen i kabinettet >=30 grader. Derfor tenkte jeg at jeg kunne lage et hull i siden på kabinettet, sette på en vifte (vet ikke om selve viften er nødvendig), og ta en stor slangelignende ting å feste på hullet og CPU kjøleren. Illustrasjon Tror dere dette hadde gitt en greit senkning av CPU temp? CPU kjøler er en Thermaltake Extreme Volcano 12 Endret 23. september 2004 av Azton Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Det vil garantert gi en gevinst, vel og merke om romtemperaturen er lavere enn kabbistempen. Noe den høyst sannsynlig er? Slike løsninger er forøvrig relativt "vanlige" i den forstand som at enkelte kabinettprodusenter har dette som en opsjon. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Ja, den er ganske mye lavere en kab temp. Har noen noe forslag til hva jeg kan bruke som slange? Er det nødvendig med en vifte i innsuget? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Det har jeg tenkt å gjøre i nær framtid..kæbbistempen er nokså høy.. lurer egentlig om en fiskebolleboks er eignet til det? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Der må du bruke fantasien Azton, og litt fingerferdighet. Får du tak i noe 1mm plexi, er jo det et enkelt og greit materiale å forme, og bruke. En vifte behøver du strengt tatt ikke, om du lager tette forbindelser mellom CPU-vifte og kabinettside. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Det beste er nesten å sette en 120mm vifte i sidedøren med en fanduct direkte inn på kjøleribben... dette vil garantert gi et bedere resultat. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Vet noen om de selger slike fanduckts ferdige, eller må man lage selv? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 En 1.5 liters plastflaske kan muligens funke. Pepsi har vel 'rettest' hals. Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 sånn du mener http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBOCKSI1 Lenke til kommentar
Lapsy Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Her er det noen ferdige, men de er litt korte til ditt formål tror jeg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå