Tommy Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Fikk netopp denne mailen fra it 24no: Hei! Enkelte maskiner (G556E) har blitt levert fra fabrikk med BIOS som ikke støtter Dothan riktig. Dette må du undersøke da det har mye på hastigheten. Sjekk når maskinen skrus på (trykk evt. på "Del" slik at den går inn i BIOS med en gang og sjekk CPU hastighet. Dersom det står 600MHz må du få oppdatert BIOSen slik at CPU går på riktig hastighet! Gå til www.it24.no og klikk på linken "Driver/BIOS" nede til venstre. Last ned filen G556E.zip ved å klikke på linken. Pakk ut zip-filen til samme katalog på en bootbar CD, USB PenDrive, floppydiskett e.a. bootbart medium. Gjør følgende: 1. Dobbeltsjekk under laptopen at det er modell G556E 2. Boot opp fra det bootbare medium som inneholder filene 3. Kjør filen som heter F1.bat 4. Slå av PC, koble fra batteri og lader samtidig før det settes inn igjen 5. Start opp PC og entre CMOS oppsettet ved å trykke delete-tasten gjentatte ganger ved oppstart 6. Last "optimized defaults" i CMOS oppsettet. 7. Save & exit Laptopen støtter nå Dothan 100% og tilby korrekt ytelse. Og selvfølgelig gjaldt dette min pc, og siden det er umulig å få kontakt med it24.no, noe som ikke er så rart da det bare er EN person i firma, hendvender jeg meg her istedet.. Er sikker på at noen andre har opplevd det samme..?? Jeg brant ut filene jeg ble bedt om på en cd.. men får ikke bootet fra den..hmm.. noen som har fått det til?? Endret 23. september 2004 av Tommy Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 JA! Trykke på denne linken. Der står det enkelt hvordan du lager en boot-cd. Jeg oppdaterte biosen for lenge siden, men har nettopp kjørt den andre saken for å få den mer stille. Vet ikke om det har noen effekt. Men hvertfall, biosen MÅ oppdateres! Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Takk så mye... fikk det til nå ja Lenke til kommentar
Tored Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 5. When you're done customizing, you open a command prompt, change to the BCD folder and run "bcd clean" to build your ISO image and burn it to your CD writer (if you have one). Hvordan skal man skrive for aa komme til en bestemt mappe i command prompt og kjoere en kommando derfra F.eks. For aa komme til mappen: "C:\bcdrett" og kjoere kommandoen "bcd clean" Setter stor pris paa rask hjelp og svar mvh Tore D. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Hehe, ny i DOS-systemet? Du skriver "cd\" for å komme til c:, og så "cd bcd" for å komme inn i bcd-mappen. Hvis du har kalt den noe annet så skriver du selvsagt det i stedet for bcd. Lenke til kommentar
Tored Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Takk for hjelpen! Er ikke ny i DOS, er bare 8 år siden sist jeg brukte det Jeg brukte det eksempel for å få koder på Prince of Percia! Edit: Skirve leif Endret 25. september 2004 av Tored Lenke til kommentar
glotón Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 litt off topic, men jeg savner dos jeg ass.. vurderer å ta en gammel pc og bare bruke dos for en periode, man kan jo bli rent nostalgisk Lenke til kommentar
gjerms Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hvordan lager jeg boot cd? jeg har prøvd denne veiviseren, Men når jeg kommer til og bruke winimage så stopper det.... kommer ikke videre etter det punktet jeg skal extracte med winimage.... Lenke til kommentar
gjerms Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hvordan lager jeg boot cd? jeg har prøvd denne veiviseren, Men når jeg kommer til og bruke winimage så stopper det.... kommer ikke videre etter det punktet jeg skal extracte med winimage.... fikk ordna det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå