Gå til innhold

Opdatere BIOS på bærebar pc fra it24.no

Tommy

Anbefalte innlegg

Fikk netopp denne mailen fra it 24no:

Hei!

Enkelte maskiner (G556E) har blitt levert fra fabrikk med BIOS som ikke støtter Dothan riktig. Dette må du undersøke da det har mye på hastigheten. Sjekk når maskinen skrus på (trykk evt. på "Del" slik at den går inn i BIOS med en gang og sjekk CPU hastighet. Dersom det står 600MHz må du få oppdatert BIOSen slik at CPU går på riktig hastighet!

Gå til www.it24.no og klikk på linken "Driver/BIOS" nede til venstre.

Last ned filen G556E.zip ved å klikke på linken.

Pakk ut zip-filen til samme katalog på en bootbar CD, USB PenDrive, floppydiskett e.a. bootbart medium.

Gjør følgende:

1. Dobbeltsjekk under laptopen at det er modell G556E

2. Boot opp fra det bootbare medium som inneholder filene

3. Kjør filen som heter F1.bat

4. Slå av PC, koble fra batteri og lader samtidig før det settes inn igjen 5. Start opp PC og entre CMOS oppsettet ved å trykke delete-tasten gjentatte ganger ved oppstart

6. Last "optimized defaults" i CMOS oppsettet.

7. Save & exit

Laptopen støtter nå Dothan 100% og tilby korrekt ytelse.

Og selvfølgelig gjaldt dette min pc, og siden det er umulig å få kontakt med it24.no, noe som ikke er så rart da det bare er EN person i firma, hendvender jeg meg her istedet.. Er sikker på at noen andre har opplevd det samme..??

Jeg brant ut filene jeg ble bedt om på en cd.. men får ikke bootet fra den..hmm.. noen som har fått det til??

Endret av Tommy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5. When you're done customizing, you open a command prompt, change to the BCD folder and run "bcd clean" to build your ISO image and burn it to your CD writer (if you have one).

Hvordan skal man skrive for aa komme til en bestemt mappe i command prompt og kjoere en kommando derfra

F.eks. For aa komme til mappen: "C:\bcdrett" og kjoere kommandoen "bcd clean"

Setter stor pris paa rask hjelp og svar

mvh Tore D.

:ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...