tbend Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Bruker du å slå av LCD skjermen din når du ikke er dær? Lenke til kommentar
apwr Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Ikke så lenge selve maskinen er på, næi. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Min kjører screensaver i en time, deretter går den i "helt-sort-modus". Så nei, jeg slår den ikke av. Lenke til kommentar
enden Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Så lenge skjermen fortsatt står på vil den sakte men sikkert degraderes. Levetiden løper selv om den skrus av fra PC-en. Når det er sagt så stor min skjerm på fra 0700 til 2300 hver dag, men er av om natta. Levetiden er såpass lang at du sansynligvis har kjøpt deg en ny skjerm når din er moden for utskifting (hvis du ikke er av typen som aldri oppgraderer noe da...) Lenke til kommentar
Radial Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Slår av skjermen jeg, men det holder vel med en screen saver. Fra manualen til NEC 2080ux+: Image persistence: Image persistence is when a residual or "ghost" image of a previous image remains visible on the screen. Unlike CRT monitors LCD monitors´ image persistance is not permanent, but constant images beeing displayed for a lomg period of time should be avoided. To alleviate image persistance, turn off the monitor for as long as the previous image was displayed (...) NOTE: As with all personal display devices, NEC-Mitsubishi Electronics Display-Europe recommends using a moving screen saver at regular intervals whenever the screen is idle or turning off the monitor when not in use. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Det er jo ikke vanskeligere enn at du skrur skjermen av hver gang du forlater den.. Tar ikke så lang tid.. Eller aktivere automatisk styring av skjerm.. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Jeg slår skjermen av hver gang jeg forlater den. Vet ikke helt hvorfor, men det er vel gammel vane tenker jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Jeg slår den aldri av. Men lønner det seg å slå den av om natta? Jeg slår bare av PC`n så lyset på skjermen lyser oransj og 'slår seg av' holder den seg lenger hvis jeg slår av manuelt? Jeg hadde en skjerm før som blei veldig mørk etter hvert, den blei aldri slått av Lenke til kommentar
enden Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Som jeg sa tidligere så lønner det seg å skru av skjermen fysisk, ikke fra strømsparingsn i windows. Den står fortsatt og teller timer når den er skrudd av fra windows. Lenke til kommentar
insider Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Pleier somregel å sku den av men ellers går den av etter 30 min idling. Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Er liten vits i at skjermen står på dersom den ikkje er i bruk. Ein viss brannfare er det og. Så slår den alltid av når eg forlater rommet. Lenke til kommentar
enden Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 ...også bruker den strøm (som er greit til oppvarming på vintern, men teit på sommern) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 alltid av når jeg går ut eller forlater rommet over lengre tid. hvorfor bruke strømmen lissom, det er mer enn varmt nok her inne fra før... og det er ikke helt bra for skjermen heller da... Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 alltid av når jeg går ut eller forlater rommet over lengre tid. hvorfor bruke strømmen lissom, det er mer enn varmt nok her inne fra før... og det er ikke helt bra for skjermen heller da... samme her, slår den nesten alltid av. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 min blir svart etter fem minutter uten noe aktivitet med musa eller tataturet Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Slår den ikke av når maskinen er slått av, men om jeg skal spise eller noe, slår jeg den av.. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Skal jeg vekk, eller såve skrur jeg av å til den av. Men ikke til vanlig nei.. har verken power off ting windows, eller skjermbeskytter. Lenke til kommentar
Prikkus Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Bruker ikke å skru av maskinen når jeg legger meg, bare skjermen. Men jeg liker ikke de 5 kald katodene som lyser inni maskinen Så derfor setter jeg jakka mi over maskinen får at rommet ikke skal lyse Lenke til kommentar
andesam Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Jeg slår skjermen av hver gang jeg forlater den. Vet ikke helt hvorfor, men det er vel gammel vane tenker jeg. samme her, bare jeg skal vekk fra den i 2 min så skrur jeg den av... Lenke til kommentar
andesam Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Bruker ikke å skru av maskinen når jeg legger meg, bare skjermen.Men jeg liker ikke de 5 kald katodene som lyser inni maskinen Så derfor setter jeg jakka mi over maskinen får at rommet ikke skal lyse har du noen gang tenkt på å skru av kanode lysene du har i dataen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå