Gå til innhold

Bruker du å slå av skjermen?

tbend

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge skjermen fortsatt står på vil den sakte men sikkert degraderes. Levetiden løper selv om den skrus av fra PC-en.

Når det er sagt så stor min skjerm på fra 0700 til 2300 hver dag, men er av om natta. Levetiden er såpass lang at du sansynligvis har kjøpt deg en ny skjerm når din er moden for utskifting (hvis du ikke er av typen som aldri oppgraderer noe da...)

Lenke til kommentar

Slår av skjermen jeg, men det holder vel med en screen saver.

Fra manualen til NEC 2080ux+:

Image persistence: Image persistence is when a residual or "ghost" image of a previous image remains visible on the screen. Unlike CRT monitors LCD monitors´ image persistance is not permanent, but constant images beeing displayed for a lomg period of time should be avoided.

To alleviate image persistance, turn off the monitor for as long as the previous image was displayed (...)

NOTE: As with all personal display devices, NEC-Mitsubishi Electronics Display-Europe recommends using a moving screen saver at regular intervals whenever the screen is idle or turning off the monitor when not in use.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Jeg slår den aldri av.

Men lønner det seg å slå den av om natta? Jeg slår bare av PC`n så lyset på skjermen lyser oransj og 'slår seg av'

holder den seg lenger hvis jeg slår av manuelt?

Jeg hadde en skjerm før som blei veldig mørk etter hvert, den blei aldri slått av

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...