Gå til innhold

komplett.no med brevpakke forsendelse


Anbefalte innlegg

PeGG.oslo skrev 24/09/2004 : 14:08

vurderer dere å skaffe et expresstilbud for oppkravsvarer forresten?

Vil gjerne, men Posten har ikke mulighet. Send gjerne forslag på andre alternativer...

 

og mens vi er noenlunde på temaet, dere burde ta inn følgende produkter (kjenner flere som kommer til å mase på dere ang dette  )

http://www.wacom-europe.com/uk/products/in..._custom_kit.asp

http://www.wacom-europe.com/uk/products/in...ut_airbrush.asp

takker på forhånd

Sendt til innkjøp, ikke umulig at det dukker opp :) Takker for tipset!

 

EDIT: Eller betaling over nettbank. har ingen planer om å skaffe visa\mastercard, bankkort er tingen da man aldri kan bruke mer enn man har 

Ja-ja-ja! Vi er svært positive til dette, men det ser dessverre ikke ut som om det kommer noe godt system for dette i løpet av kort tid. Det finnes i f.eks. Sverige, Nederland og Tyskland og fungerer godt, men er ikke klart i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva skjer hvis pakken forsvinner ?

Forsendelse på kundens risiko, pakken er ikke forsikret. Dette er også årsaken til det maksimale beløpet på 600,-.

Den der tror jeg er lovstridig av Komplett.

 

RISIKO FOR VAREN

Selgeren har risikoen for varen inntil den er levert til forbrukeren. Dette betyr i praksis at forbrukeren kan gjøre gjeldende ulike krav overfor selger (heving, prisavslag, retting, omlevering, erstatning) dersom varen har blitt skadet eller forringet under transporten. Selger har med andre ord transportrisikoen.

Lenke til kommentar

Komplett.no

kunne du posta tidspunktene posten henter hos dere? slik at man har en viss anelse om bestillingen kommer meg den og den dagen osv.

 

her er min siste ordre ;)

Ordre plassert: 2004-09-20T22:06

Released for picking: 2004-09-24T06:33

Picking started: 2004-09-24T06:33

Packing completed: 2004-09-24T09:01

Shipped: 2004-09-24T09:41

Dato: Kl.: Hendelse: Poststed:

24.09.04 15.53 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

7 timer, dvs en pickup om dagen eller?

Lenke til kommentar
PeGG.oslo skrev: 24/09/2004 : 18:11 

 

Komplett.no

kunne du posta tidspunktene posten henter hos dere? slik at man har en viss anelse om bestillingen kommer meg den og den dagen osv.

 

Absolutt: Posten henter hos oss flere ganger om dagen og siste bil går ved 17.00-tiden. Vi ønsker også at de henter enda senere, men det er betinget av at forsendelsene kommer inn i "strømmen" (som Posten kaller det). Tror ingen blir lykkeligere av at varene ligger på et-eller-annet post-sorteringsanlegg. Posten kommer ellers og henter containere/tilhengere flere ganger om dagen. Siden noen har spurt om dette også kan vi opplyse om at vi daglig (på denne tiden av året) sender ut ca 2.500-3.000 forsendelser pr. dag. Målet er naturligvis at alle skal bli sendt til tiden...

Lenke til kommentar
PeGG.oslo skrev: 24/09/2004 : 18:11 

her er min siste ordre

Ordre plassert: 2004-09-20T22:06

Released for picking: 2004-09-24T06:33

Picking started: 2004-09-24T06:33

Packing completed: 2004-09-24T09:01

Shipped: 2004-09-24T09:41

Dato: Kl.: Hendelse: Poststed:

24.09.04 15.53 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

7 timer, dvs en pickup om dagen eller? 

 

En ting til som vi glemte: Som dere ser av denne ordren ble varene påbegynt plukket 24.9.04 (ja, vi skal forbedre teksten som er på engelsk i dag) kl. 06:33 og ferdig fra oss 09:01. Imidlertid skanner ikke Posten alle varer umiddelbart, men venter til det er den forsendelsesmåtens "tur" i systemet. Derfor kan det virke som om varene har "sovet" frem til 15.53, men det skyldes altså at det er på denne tiden av døgnet Posten kjører denne type pakker på vår terminal. Dette vil imidlertid ikke bety noe fra eller til på leveringstiden. Håper dette var litt oppklarende, spør gjerne dersom det er flere spørsmål.

Lenke til kommentar
Malvado skrev 25/09/2004 : 05:11

  Komplett : Har dere godt betalt for nattjobbing? Ser at du har postet sist 4:20 og dette er imponerende, greier dere å holde det gående sånn med kontinuerlig turnus så er det veldig imponerende

 

Ellers god helg"

 

Alle er vel alltid misfornøyd med betalingen, men dette er faktisk ganske gøy (diskutere med kunder og forsøke å ordne opp) :)

 

God helg (og natt ) til dere og!

 

Edit: la på quote

Endret av Komplett.no
Lenke til kommentar
Hva skjer hvis pakken forsvinner ?

Forsendelse på kundens risiko, pakken er ikke forsikret. Dette er også årsaken til det maksimale beløpet på 600,-.

Den der tror jeg er lovstridig av Komplett.

 

RISIKO FOR VAREN

Selgeren har risikoen for varen inntil den er levert til forbrukeren. Dette betyr i praksis at forbrukeren kan gjøre gjeldende ulike krav overfor selger (heving, prisavslag, retting, omlevering, erstatning) dersom varen har blitt skadet eller forringet under transporten. Selger har med andre ord transportrisikoen.

Ser at komplett er flinke til å svare på postene til folk, men den her kom det aldri noe svar på. Er flere her ute som gjerne vil ha svar på denne.

Lenke til kommentar
TriNitroToluen skrev 28/09/2004 : 13:33 Ser at komplett er flinke til å svare på postene til folk, men den her kom det aldri noe svar på. Er flere her ute som gjerne vil ha svar på denne.

 

Beklager at vi ikke har svart på denne tidligere.

 

Vi ønsker verken misfornøyde kunder eller at noen tror vi gjør noe lovstridig. Samtidig ønsker vi heller ikke at noen skal kunne spekulere i pakker som "forsvinner" (ikke at noen her inne ville gjøre dette) for å få gratis datautstyr.

 

En så rimelig leveringsmåte som Brevpakke (39,- inkl. mva) har ikke sporing fra Posten og det er da muligheter for misbruk. Dersom det blir mye misbruk, så blir tjenesten fjernet, men det tror vi ikke vil skje.

 

Hvis det er noen som bestiller levering via Brevpakke og pakken forsvinner, så har vi løsninger som skal takle dette og sikre fornøyde kunder. Vi har imidlertid ikke lyst til å kringkaste hva løsningene går ut på via forum eller lignende. Årsaken er ganske åpenbar: Det vil sannsynligvis føre til at vi må finne enda smartere løsninger og så er vi i gang igjen :)

 

Derfor:

* De kunder som ønsker en garanti mot pakker som kan forsvinner og være 100% sikker, bør bruke de vanlige leveringsmåtene Servicepakke, Bedriftspakke o.l.

* De kundene som overlever 99% sikkerhet, som ønsker lavere portoutgifter og som stoler på at vi ordner opp hvis det skjer noe, kan bruke Brevpakke.

 

For oss er det egentlig enklest at flest bruker Servicepakke, men Brevpakke var ønsket av flere kunder og svært mange har brukt tjenesten de første dagene.

 

Håper dette var avklarende.

 

PS. Den enkleste måten å se at dette i virkeligheten ikke er noe problem, vil være å følge med her fremover.

 

PPS. Skal også legge inn enda mer informasjon om dette i kassen.

Lenke til kommentar

Komplett.no: Det ser ut som det er noen varer som er oppgitt med feil eller ingen vekt, og som derfor ikke kan brukes med brevpostordningen. Jeg hadde tenkt å bestille denne, men fikk ikke opp brevpost på den. Sendte dere en mail for to dager siden, men har ikke fått svar.

 

Edit: Vekten er bare 40 gram, så det skulle ikke være noe problem.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Rikky skrev 28/09/2004 : 14:50

  Komplett.no: Det ser ut som det er noen varer som er oppgitt med feil eller ingen vekt, og som derfor ikke kan brukes med brevpostordningen. Jeg hadde tenkt å bestille denne, men fikk ikke opp brevpost på den. Sendte dere en mail for to dager siden, men har ikke fått svar. 

 

Ja, det er noen varer som ikke har korrekte data, send oss gjerne beskjed dersom dere ser noen åpenbare glipper.

 

Rikky; skal få sjekket varen din. Kommer tilbake noe senere i dag.

Lenke til kommentar
Rikky skrev: 28/09/2004 : 15:20 

 

Nå er det kommet vekt på det frontdekselet jeg linket til, men er den riktig?

 

Vekt: 40 g

Vekt m/ emballasje: 0.8 kg

Stemmer dette? 

 

Den her var artig :D Tolker det som at varen veier 40 gram alene (dette er vekt som produsenten oppgir) og vi har veiet den til en del mere. Skal få lageret til å veie på nytt og oppdatere informasjonen.

Lenke til kommentar

og mens vi er noenlunde på temaet, dere burde ta inn følgende produkter (kjenner flere som kommer til å mase på dere ang dette  )

http://www.wacom-europe.com/uk/products/in..._custom_kit.asp

http://www.wacom-europe.com/uk/products/in...ut_airbrush.asp

takker på forhånd

Sendt til innkjøp, ikke umulig at det dukker opp :) Takker for tipset!

 

Apropos Wacom produktene; er det ikke litt rart at Intuos 2 A4 koster noe mer enn Intuos 3 A4?

 

Skulle jo tro at Intuos 2 ville gå ned i pris nå(regner jo med at Intuos 3 er en forbedret modell)?

 

En annen ting er at det er trykkleif på alle Deres Intuos 3 'innlegg'; de heter altså Intuos, ikke Intous.

 

Flisespikkeri, og jeg har selv tatt feil en del ganger, men allikevel. :)

Lenke til kommentar

600,- grensen er nok litt lav, skulle nå vært 1000,- så det går ann å få seg en harddisk.

 

Er det forhåndsbetalt så blir det for dumt at det kommer 20 stykker og sier de ikke har fått pakken sin i posten og at den må ha forsvunnet. Det ender bare med at Komplett slutter med brevpost og det vil vi vel ikke?

Vær ærlige ffs, bare dårlige mennesker som driver å svindler.

 

PS. "Komplett" Ikke ha logoer og sånn på brev, hvis dere har det så prøv å unngå det i nermeste fremtid. Postmenn legger faktisk feil av og til og da er det mere fristende for feile personer å stikke av med sakerne.

Endret av Hoax
Lenke til kommentar
taz skrev: 28/09/2004 : 17:18 

 

Komplett.no.

Jeg bestilte(25.09.2004) en Medion Universal Fjernkontroll MD40609 Touch Screen, Macro, Forhåndsprogrammert.

Den ble sendt 26.09.2004 fra dere som brev post..

Burde ikke jeg hatt den i postkassen i dag?

Bor i haugesund..

 

Jo, det synes vi :)

 

Seriøst: Skulle tro at denne ble levert i løpet av et døgn, men antar at forsinkelser kan skje hos Posten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...