RuZleBIFf Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 hva er galt her? Dim iTall1 As Integer Dim iTall2 As Integer Dim lSum As Long iTall1 = txt_1.Text iTall2 = txt_2.Text lSum = 0 For lSum = iTall1 To iTall2 iTall1 = iTall1 + 1 lSum = lSum + iTall1 Next lbl_tall.Caption = lSum poenget er at i txt_1 & 2 skal man skrive tall. f.eks 1 og 5, da skal den ta 1+2+3+4+5= men jeg får feil svar av en eller a'an grunn! (1 og 5 blir 8! ) kan noen si hva jeg har gjort feil? funka fett med Do-until, men da tok den ikke med det første tallet! Lenke til kommentar
jajajalla Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Dim iTall1 As Integer Dim iTall2 As Integer Dim lSum As Long Dim i As Long iTall1 = txt_1.Text iTall2 = txt_2.Text For i = iTall1 To iTall2 lSum = lSum + iTall1 iTall1 = iTall1 + 1 Next lbl_tall.Caption = lSum Du brutke lSum til flere ting, det vil si at for-loopen overskrev tallet hver gang den loopet. Endret 23. september 2004 av jajajalla Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Du brutke lSum til flere ting, det vil siat for-loopen overskrev tallet hver gang den loopet. Neida, det fungerer utmerket. Det burde iallefall fungere. Kanskje du kan gjøre det slik: Dim iTall1 As Integer Dim iTall2 As Integer Dim iSum As Integer Dim i As Long iTall1 = txt_1.Text iTall2 = txt_2.Text iSum = iTall1 For i = iTall1 To iTall2 iSum += 1 'eventuelt: iSum = iSum + 1 Next lbl_tall.Caption = lSum Endret 23. september 2004 av moskus Lenke til kommentar
jajajalla Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) Hvis han kjører .net kan ha gjøre det slik, ellers så støtter ikke eldre versjoner av VB += Endret 24. september 2004 av jajajalla Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 jeg har vb 6.0! hvem av alternativene over her kan jeg bruke da a? Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 gløm det! jajajalla sin funka fett! tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå