kentiver84 Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hei Jeg skal være med å arrangere lan om litt over 1 uke, å jeg har fikset en internettserver til dette. (500mhz, 512mb ram, 10 gb harddisk, 2 nettverkskort osv). Den deler internett ut til resten av pcene. Men det er et par ting jeg lurer på. 1. Finnes det noen lettvindt å effektiv programvare som blokker programmer som kazaa og bittorrent? Det tar så sabla mye av linja når 50 stykk skal bruke den. Prøvde å bruke en firewall (Zone Alarm), men virka ikke så bra 2. Alle skal ha fast ip, men er det noen mulighet å sette farta til brukerene? sånn at ikke 1 får 400kb\sek, å resten får 2 kb\sek. Iallefall noe som setter max farta til hver bruker til f.eks 100kb\sek Tja, det var det:) Lenke til kommentar
henrikw Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 1. sjekk astaro-linux (www.astaro.com) 2. i linux har du noe som heter bandwidth-shaping, men det er ikke sikkert det er det du er på jakt etter da. Der kan du reservere båndbredde til enkelte ip-adresser. Lenke til kommentar
kentiver84 Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Hmm, okey! Hadde helst håpet å få bruke Windows 2000. Kan ikke noe Linux.. Lenke til kommentar
chma Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 I Clarkconnect kan du sette opp båndredde begrensning til til hver ip adresse. Problemet med en del fildelings programmer er jo at de kan settes opp til å bruke en annen port mot nettet, feks. 80 og den kan du ikke akkurat sperre... Ja, clarkconnect firewall/vpn er linux, men det er så lett å bruke at det er på kanten til latterlig:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå