Clint Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hei! Det fulgte jo ikke med floppy med s-ata drivere til dette kortet. Jeg sliter skikkelig med å få installert en WD 120 GB S-ATA disk. Den kommer opp i BIOS. Jeg mangler bare en floppy under installasjonsstart av XP. Har prøvd på Asus sine hjemmesider, men det finnes ikke s-ata drivere der... Leste på et forum at man måtte lage en diskett fra drivercd'en som fulgte med. Jeg får ikke til dette. Har kopiert s-ata driverne fra plata inn på en diskett. Dette fungerer ikke. Får opp feilmelding(noe med txt.oem m.m.). Kan noen hjelpe meg?? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hehe, vet.... Du må ha Diskettstasjon til dette! 1. Du går på en anne maskin, setter inn plata som følgte med hk! Så Explore du plata helt til du finner S-ata driver Extractor (eller noe sont) \\d:\drivere\s-ata\ noe i den duren. Du skal finne et lite program som lager diskett til deg! 2. Når du så har gjort, restarter du, booter fra plata, og trykker F6 under instalasjonen! 3. Du setter inn disketten du laget tidligere, og velger OS når du kommer så langt. 4. Fortsetter Instalasjonen. Lenke til kommentar
Clint Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Hehe.. har andre maskiner med diskettstasjon, så det er ikke noe problem. Eneste programmet til å lage en diskett på denne CD platen ligger under katalogen: F:\Drivers\VIARAID\DriverDisk. Her velger jeg "extract", og så produseres en diskett. Jeg trykker så F6 under installasjon av XP. Følger instruksjonen, og setter inn disketten jeg nettopp lagde. Jeg får da opp følgende melding i XP: "Filen textsetup.oem forårsaket en uventet feil (512) på linje 1742 i d:\nt\base\boot\setup\oemdisk.c. Trykk en tast for å fortsette.". Det ligger andre foldere på plata, heriblant en SATA katalog. Men denne inneholder ikke filer for å lage diskett. Bare .cat og .sys filer. Hvordan kan ASUS vente at folk skal finne ut av dette selv!!! Jeg trenger i alle fall hjelp... Takker "tbend" for hjelp så langt! Endret 23. september 2004 av Clint Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hva skjer hvis man ikke innstalerer driverne egentlig? En kamerat av meg innstalerte noe som het s-ata drivere fra cd plata som fulgte med hovedkortet. Styra ikke med noen floppy eller slikt. Foreløpig fungerer alt fint. Lenke til kommentar
Clint Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Man må etter det jeg vet installere S-ata drivere før man får en S-ata harddisk til å fungere i Windows XP(før man kan installere OS). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå