Minnow Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hei Jeg har akkurat kjøpt meg nye deler til min pc. Hadde AbitIT7 (HK) P4 2,4GHz (CPU) GF4 Ti4800PRO (Skjermkort) 512 MB RAM Jeg oppgradert CPU'en til en P4 2,4 Prescott 1MB cache - 1024 MB dual ram Den booter ikke, bare kommer starter opp så står den, skjermen står helt i oppstarten. Begge LED'sene blinker så jeg regner med han finner disken. Lurte på om det var CPU'en som ble for heftig for HK'et, mulig? Hilsen Minnow Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Det er nok hk'et som ikke støtter Prescott cpu'er ja. Men hvorfor i alledager oppgradere fra en 2.4GHz cpu til en annen? Endret 23. september 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 og hvorfor oppgradere til en prescott Anyway, her ser du hvilke abit kort som støtter prescHOTt http://www.abit-usa.com/products/mb/prescott_cpu_support.php Lenke til kommentar
Minnow Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Skjønte jeg ville få det spm! Da skal jeg bytte med en i klanen min, han har en slik jeg hadde. Grunnen til at jeg byttet var at jeg fikk den til 200kr, disse koster orginalt rundt 1100kr. Sitter her med maskinen å tester litt, jeg har også en annet problem og det er at jeg ikke får noen pci, agp eller ide til å virke. Har det å gjøre med at HK'et ikke støtter CPU'en? Jeg er ny på detta forumet, ble tipsa om dette på irc men at jeg sku få svar så fort ante jeg ikke Mvh Minnow Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Vel, siden hovedkortet ditt ikke støtter prescott så vil nok ikke noe virke med den cpu'en. Var borti liknende "problem" med ett hovedkort som ikke likte prescott, men ville kun ha gode gamle northwood. Selv om det skulle støtte en prescott (defekt hk) EDIT : Velkommen til forumet forresten Endret 23. september 2004 av ronnyaa Lenke til kommentar
Minnow Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Har allerede skaffet meg en P4 2,4 GHz - hentes i morgen. Gode gamle Northwood :!: Jeg skal fortsette være her på forumet, vær sikker. Tusen Takk Mvh Minnow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå