Greven22 Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hejsann.. Jeg har et stort problem med PCen.. Den starter ikke lenger, Vifta går ca 2 sek rundt, men det lyser ikke av hovedkortet. Har prøvd og ta alt ut og sette det nøye inn osv. Men samme resultatet Sjekket også om cpu var brent det var den ikke. Noen forslag? Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hejsann.. Jeg har et stort problem med PCen.. Den starter ikke lenger, Vifta går ca 2 sek rundt, men det lyser ikke av hovedkortet. Har prøvd og ta alt ut og sette det nøye inn osv. Men samme resultatet Sjekket også om cpu var brent det var den ikke. Noen forslag? P4 Kontakta står i? Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 strøm greia ja.. står i hk. ellers hadde vel ikke vifta gått rundt. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Står begge strøm kontaktene i? Den som ser ut som 4pins og den store. Glemte den "4pins" kontakten en gang, og maskinen og viftene startet i 2 sek, og slo seg deretter av igjen Fikk nesten panikk da Har aldri hatt noen som helst problemer med noen pcer jeg har bygd til nå Endret 23. september 2004 av M@R7!N Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Nei begge står ikke i. Finner bare en .. Det er et MSI kort.. amd.. k7t eller noe.. ca 2 år gammelt.. Endret 23. september 2004 av DiaVoLo Lenke til kommentar
tor-ivar.hals Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hallo..... ----> http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=251134 Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Det skal vel være 2 stykker uansett om det er AMD eller Intel. Hmm, tror nok dette er problemet iallefall Sjekk PSUen, det skal være 2 stykker som passer der. Endret 23. september 2004 av M@R7!N Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 ojj... beklager.. øya blir blinde først Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 (endret) det er forresten et kt4 ultra.. noen som vet om begge strømgreiene skal inn i det? finner ikke til den lille, er det overhode et sånn på alle hk? er i hvertfall 2 ledninger Endret 23. september 2004 av DiaVoLo Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 ville bare si kjappt at jeg testet rammen.. og den funket i en annen pc samt den friske pcens ram hjalp ikke noe på. Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) hva med og sende in hovedkort til den butiken du kjøpte det hos for det er der er granti sak. og de tester det og hvis det er feil får du et tilsvarende sikkert en nyer model. sry skrive feil og ikke sammen hegenede ord dårlig tid! Endret 23. september 2004 av Aadna Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 det er 2 år gammelt.. kjøpte det brukt Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Har kortet fungert i dine hender før ? Sjekk om tidligere eier har glemt å flytte tilbake clear-cmos jumper. Det kan uanset være lurt å resette denne. Sjekk også at ikk'no kortslutter brettet eller at det er jordfeil (f.eks starte det utenfor kabinettet) Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Har resatt den .. Har fungert for meg i 1 år ca.. Må være hovedkort eller Strømforsyning.. Får vel prøve en annen strømforsyning i morgen.. Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Det er nok hovedkorte send det til bake til der du kjøpte det og de fikser det for deg! Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Det er nok hovedkorte send det til bake til der du kjøpte det og de fikser det for deg! Som han sa, han kjøpte kortet brukt og det er 2 år gammelt. Da tviler jeg egentlig på at han får igjen noe på garantien, men jeg vet ikke 100% sikkert.. Uansett... Prøv en annen PSU. Hvordan sjekka du CPU'en? Bare så du på den for å se om du så noen synlige skader, eller testa du den faktisk i en annen PC? Hvis du bare sjekka etter synlige skader bør du teste den på i annen PC for å bekrefte at den ikke er defekt. I tillegg så bør du såklart koble fra alt av tilleggskort (lydkort, nettverkskort, og hvis du har innebygget skjermkort på hovedkortet, napp ut skjermkortet også). Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Bare så på cpu etter synlige skader ja. Skal teste en annen psu lige om lidt:) Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Akkurat testet med annen psu.. samme resultat.. viftene starter og gå litt rundt så skjer det ikke noer .. Noen som har flere forslag? Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Akkurat testet med annen psu.. samme resultat.. viftene starter og gå litt rundt så skjer det ikke noer .. Noen som har flere forslag? Som jeg sa, prøv CPU'en på et annet hovedkort, evt. prøv en annen CPU på ditt hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå