Gå til innhold

installerer firefox, kan jeg fortsatt bruke IE?

toss

Anbefalte innlegg

vet ikke om dette er riktig forum å poste i, men jeg fant ikke noe bedre..

jeg har tenkt å installere firefox på maskinen. når jeg gjør dette med setupen fra www.mozilla.org/firefox/ så vil det vel ikke være noen problem å bruke internett explorer?

vil noe være forandret for de andre brukerne på maskinen?

noen som har peiling?

takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Firefox liggende inne as we speak.. har ikke hatt noe problem verken den ene eller den andre veien...

Anbefales, for Firefox er en glimrende web browser. Likte ikke Opera, men Firefox falt rett i smak.... jeg mener en web browser skal være en web browser og ikke en web browser med alt mulig annet snikksnakk innebygget.

Nå er jeg tilbake på IE igjen da... liker den ganske godt nå når den har fått pop up killer...

Lenke til kommentar

Ingen problemer med å bruke IE og Firefox samtidig, hvis du setter Firefox som standardprogram for vevsider, så vil andre som bruker boksen naturligvis kanskje bli litt overrasket.

Dessverre så må jeg til med IE hvis jeg vil kjøre Windows Update når jeg skal bruke Skandiabanken. :/

Lenke til kommentar
vet ikke om dette er riktig forum å poste i, men jeg fant ikke noe bedre..

jeg har tenkt å installere firefox på maskinen. når jeg gjør dette med setupen fra www.mozilla.org/firefox/ så vil det vel ikke være noen problem å bruke internett explorer?

vil noe være forandret for de andre brukerne på maskinen?

noen som har peiling?

takker for svar :)

Hei , normalt sett skal det ikke være noen problem å bruke Firefox samt IE.

Begge nettlesere ønsker naturligvis å være standard nettleser , men dette er det du som bestemmer.

Firefox vil spørre deg om du vil at Firefox skal være standardprogram for "websider" , med dette menes det at hvis du f.eks klikker på en webside eller en link til en webside så vil Firefox åpnes.

Om dette vil berøre de andre brukere er jeg ikke helt sikker på når det gjelder firefox, men egentlig skulle en tro at det var mulig i XP at bruker 1 valgte Firefox til standard nettleser mens bruker 2 valgte IE.

(men som sagt ikke sikker , og er heller ikke sikker på hvordan det går med ikoner , de klassiske blå .html filer kan fort blir rød-orange )

Ellers kan en jo enkelt si nei til at Firefox skal være standard nettleser , legge en snarvei på skrivebordet, hurtigstart , eller lage en hot-key. Og dermed la IE være standard nettleser.

Videre er det under innstallasjon av Firefox mulighet til å manuelt velge hvordan- hva med Firefox skal innstalleres.

Det er mulig å importere innstillinger fra IE (som favoritter, passord ,m.m.)

Mulighet til å blant annet fjerne en agent , samt verktøy for utviklere.

Etter at Firefox er innstallert så anbefales det en tur innom Tools - Options på fil menyen. For å stille inn til optimal sikkerhet , evetuelt fjerne automatiske søk etter themes , oppdateringer o.l.

Når dette er gjort sitter en med en bra racer av en nettleser , den laster sider veldig fort .

Firefox er veldig lik IE (knapper o.l) , slik at en vil føle seg hjemme ;-)

Det er i meget stor grad samme hurtig taster.

Basert på brukervennlighet og stil så er det en klar 8+

IE får en 7 +

Når det gjelder sikkerhet så mener jeg og tro at Firefox er oppfattet som en sikrere nettleser.

Men med sikkerhet er det ingen fast definasjon , med andre ord det som er trygt i dag kan være usikkert i morgen.

Lenke til kommentar

LarsC - får du ikke kjørt SkandiaBanken via FireFox? Den kjører fint hos meg iallefall. Kan tenke meg at du har glemt å laste ned "ekstrasertifikatet" når du legger inn sertifikat. På den siden du kan klikke "Fullfør", er det også en "OK"-knapp som du må klikke på for å legge inn SkandiaBanken som et generelt sertifikat.

Glemte det første gangen, men andre gangen gikk det bra. Har ikke merket noen forskjell på å kjøre SkandiaBanken via IE og FireFox.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...