Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

oppsett av modem

Anbefalte innlegg

kan noe her i forum forteller meg om hvordan jeg skal sette opp modemet?

har bestilt adsl basic fra telenor, samtidig som jeg har fått modem fra de......

spørsmålet er hvordan jeg skal sette opp modem med telefonlinje?

Må jeg ha montør når jeg har flere telefonkontakter i huset?(slik telenor påstår)

Jeg er en ungdom på 18 år og har så si erfaring med data hele livet, tror neppe at det blir problem med oppsett, bare jeg får litt instruksjon

svar mottars med hjertelig takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må jeg ha montør når jeg har flere telefonkontakter i huset?(slik telenor påstår)

Jeg er en ungdom på 18 år og har så si erfaring med data hele livet, tror neppe at det blir problem med oppsett, bare jeg får litt instruksjon

Kjøp deg noe 3M skjøtestykker, kutt kabelen ved inntaket plasser splitteren der og bruk et ledig par i eksisterende telefonledning frem til PC-en og enten bruk eksisterende telefonkontakt eller sett opp egen elko-boks for ADSL.

Lenke til kommentar

Kjøp deg noe 3M skjøtestykker, kutt kabelen ved inntaket plasser splitteren der og bruk et ledig par i eksisterende telefonledning frem til PC-en og enten bruk eksisterende telefonkontakt eller sett opp egen elko-boks for ADSL.

skjønte egentlig lite av det du skrev:(

Er det noen her som har en guide på om hvordan man kan sette opp et modem, med flere telefon kontakter heime :roll:

Lenke til kommentar
skjønte egentlig lite av det du skrev:(

Er det noen her som har en guide på om hvordan man kan sette opp et modem, med flere telefon kontakter heime :roll:

Du må vel skjønne noe av det, har du lest noe som helst av innstallasjonsdokumentasjonen?

Vet du hva et par er?

Splitteren skal inn mellom inngående linje i huset og alle kontaktene ergo så må du kappe linja og skjøte inn splitteren, derfra går det ett par (to ledninger) videre til modemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...