ATWindsor Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Heisann, begynner å få endel HDer og i forbindelse med dette så driver jeg å lager ett "backup-kabinett", jeg har liten erfaring med den slags fra før, så jeg lurte på om "proffene" hadde noen tips. Det jeg har foreløpig er: 1 stk p-3-733 komplett maskin med 256 MB ram 1 stk, skikkelig stygt Aopen Fulltower 1 stk Enermax 230 Watts strømforskyning. Denne maskinen skal stå inne i ett ganske trengt skap. Det er to ting som bekymrer meg, varme og strøm. Specsen på en HD sier at den bruker i underkant av 8 watt, i såfall burde enermaxen holde ihvertfall de 10 første diskene, men er det sli i praksis? Og hva med varme, trengs det mye kjøling i ett sånn oppsett? Eller er det bare noe folk tror? Maskinen blir antakelig bare slått på 4-5 timer en dag i uka, for overføring av data. Billige og ikke alt for bråkete løsninger mottaes med takk. (den står hos en kamerat). Erfaringer med kontroller-kort mottaes også med takk. Forøvrig har jeg for få strømtilkoblinger, men jeg regner med det bare er å bruke spilttere for å orden det problemet? AtW Lenke til kommentar
moffeloffen Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Strømforsyningen kan du få problemer med, jeg selv har 10stk disker i min ene filserver. Men jeg kjører AMD XP 3200, som trekker mere strøm da. Kjører selv 460 watt PSU fra enermax uten problemer med 10 disker. Selv om du ikke skal ha denne maskinen på så lenge om gangen ville jeg sørget for bra luftgjennomstrømning, slik at diskene din får et kjølig miljø. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Strømforsyningen kan du få problemer med, jeg selv har 10stk disker i min ene filserver. Men jeg kjører AMD XP 3200, som trekker mere strøm da. Kjører selv 460 watt PSU fra enermax uten problemer med 10 disker. Selv om du ikke skal ha denne maskinen på så lenge om gangen ville jeg sørget for bra luftgjennomstrømning, slik at diskene din får et kjølig miljø. Ok. men det er vel bare å kjøre på, merker vel fort om forskyninga kneler (omstartet vel når jeg booter, og alt kjører på maks). God luftgjennomstrøming tror jeg at jeg kan glemme, toweret skal stå inne i ett relativt trangt skap, og dermed er det ikke så mye luft rundtomkring kabinettet. Det jeg har tenkt på er å kjøpe 5-6 billige kabinettvifter av denne typen: http://www.psdata.no/prodsearch.asp?it=107...Action=details# Og stappe de rundt omkring i kabinettet, bare for å få luften jevnt fodelt rundt i kabinettet. De lager ikke så mye lyd heller. Ett annet alternativ er kanskje de 5.1/4 greiene med innbygd vifte. Ett annet problem med det gamle kabinettet er at det ikke er vifteholdere, bare litt perforeringer rundt omkring, hvordan fester dere vifter på slike ting? Bare driller det rett inn i kabinettet? AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Ett tilleggsspørsmål, om jeg skal bruke to strømforskyninger (noe som virker sannsynlig) så kan man jo koble sammen noen av ledningene, men på baksiden av min ene strømforskyning er det enn ingang for vanlig kontakt (typisk for å tillate tilbkoling av skjerm), det går ikke ann å koble inn strømforskyningen der regner jeg med? (den må vel få en power-on beskjed fra ett sted). AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå