Deelay Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Jeg har et problem som helt sikkert der vet: På web-sida mi har jeg noen knapper(forms) som jeg har lyst til å legge inn i en div, men hvordan gjør jeg det? Jeg vil ha det i et css, så det gjelder for alle sidene! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Knappene må lages i HTML, de kan ikke lages i CSS. Utseendet derimot kan redigeres i CSS. Å få dem innafor en DIV er vel bare å putte dem innafor <div id="bært"> Her kan tru plassere forms </div> Lenke til kommentar
Mira Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hvis du ikke fikk svaret du var ute etter av Marvil så kunne du gjerne forklare problemet litt grundigere, eller enda bedre en link til problemsiden Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Her er det meste du trenger å vite; http://www.sitepoint.com/article/style-web-forms-css Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) Jeg vil ha det i et css, så det gjelder for alle sidene! For at et Cascading Style Sheet skal benynyttes på flere sider(gjenbruk) så må selve CSS-en din ligge i en ekstern fil. Denne filenen kan du kalle sånn omtrent hva du vil, men filendelsen må være *.css. Deretter må du linke til CSS filen fra hver HTML fil som skal benytte seg av den. Det gjør du ved å putte denne mellom headertaggene i HTML filen: <link rel="stylesheet" type="text/css" href="MinCSSFil.css" /> Skjønner? Mer om CSS og HTML kan du lese her: www.w3schools.com unrealized.org - Grunnleggende CSS av Arve87 Endret 24. september 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) Filendingen må ikke være css. Så lenge man setter Content-type: text/css, kan man bruke hvilken som helst filending. Endret 24. september 2004 av SirIce Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Men ved å bruke Content type: application/xhtml+xml så må filendingen være *.css?! Det visste jeg ikke, har alltid levd med den tro at man må bruke *.css Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå