Gå til innhold

Velge hvilken DVD-brenner?

Don Juan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Ville nok valgt Nec 3500A brenner'en. Denne støtter dual-layer noe som Plextor brenner'en ikke gjør. Har Nec brenner'en selv. Eneste minus må være at den ikke har støtte for bit-setting, men det finnes bios oppgradering, dog ikke offisiell, som ordner dette. At den bare har 2mb cache, har ikke jeg opplevd som noe problem. Bruk bare et bra brenneprogram (Nero), så tror jeg ikke du skal merke noe til det.

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar

nec 3500A støtter bitsetting (booktype) med +r dl dette endrer alt

Den støtter også bitsetting på +r med uoffisiell firmware. Dette endrer bare enda mer. Det er derfor jeg har en slik i pcn nå.

Har hørt at kvaliteten på brente plater ikke er så god (duallayerplater) men jeg har ikke fått testet det selv. Antar en ny fw kommer snart som løser det. Platene er uansett for dyre til at jeg kjøper dem.

Lenke til kommentar

Akkurat.. her var det en del jeg ikke vet særlig mye om.

Men med dual layer kan man lagre dobbelt så mye på en cd right?

Vet ikke hva bitsetting er. Kan noen forklare litt?

Ser ut som NEC er et godt alternativ da. Rart at plextor er dyrere når den er tregere og ikke støtte for DL.

Lenke til kommentar
Akkurat.. her var det en del jeg ikke vet særlig mye om.

Men med dual layer kan man lagre dobbelt så mye på en cd right?

Vet ikke hva bitsetting er. Kan noen forklare litt?

Ser ut som NEC er et godt alternativ da. Rart at plextor er dyrere når den er tregere og ikke støtte for DL.

Double layer = kan lagre dobbelt så mye på en DVD (du trenger så klart en double layer DVD+R plate også). Du får ikke dobbelt så mye på en CD :p;)

Bitsetting: Gjør at DVD+R plater identifiseres som DVD-ROM i stedet for DVD+R etter at de er brent. Dette gjør at platene kan avspilles i enda fler avspillere - og er de mest kompatible platene du kan lage.

Plextor = betaler 25% mer for merket :p

Min favoritt akkurat nå er BenQ DW1600/DW1620 av fler grunner:

-Støtter å brenne 12x/16x på fler typer 8x plater - NEC'en er mer kresen.

-Bitsetting for DVD+R/RW/DL uten å bryte garantien - skal du ha det på NEC må du bryte garantien ved å bruke uoffisiell firmware.

-CAV/P-CAV brenning på alle brennehastigheter - og den når faktisk 16x hastighet i motsetning til NEC ND-3500A.

-Brennekvaliteten er upåklagelig - for DVD+R er den bedre enn NEC ND-3500AG.

Fordeler i NEC sin favør:

4x Double Layer - Benq har bare 2.4X

48X CD-R brenning (men kun 3 plate typer som støttes på 48x, resten brennes på 32x - derfor er den egentlig dårligere enn benq) - BenQ 40x.

Billigere enn Benq - men benq leveres med programvare - det gjør ikke NEC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...