Don Juan Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Tenkte meg en ny DVDbrenner. Skal brenne de fleste formater, RW, +- osv.. Pris ingen hindring. Vil ha meg en rask og ikke minst stabil brenner. Så, har dere noen tips? Skal handles hos komplett.no Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Da blir det denne. skrivehastighet: 16x dvd/48x cd, kommer i sort, hvit eller sølv ettersom hvordan kabinettet ditt ser ut. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=4764 har nettoppt bestilt en Nec ND-3500 selv Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Altså, denne NEC brenneren hadde bare 2mb buffer. Plextoren til rett under 1000 lappen har 8mb buffer, men dog riktignok ikke 16x brenning. Altså, hva er smartest? Og hvorfor? 12x med 8mb buffer = plextor eller 16x med 2mb buffer = nec Lenke til kommentar
Knotten Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Hei! Ville nok valgt Nec 3500A brenner'en. Denne støtter dual-layer noe som Plextor brenner'en ikke gjør. Har Nec brenner'en selv. Eneste minus må være at den ikke har støtte for bit-setting, men det finnes bios oppgradering, dog ikke offisiell, som ordner dette. At den bare har 2mb cache, har ikke jeg opplevd som noe problem. Bruk bare et bra brenneprogram (Nero), så tror jeg ikke du skal merke noe til det. Lykke til med valget! Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Er ikke pris noen hindring for deg er denne det rette valget. Her er review om den hvis du ønsker mer info. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 nec 3500A støtter bitsetting (booktype) med +r dl dette endrer alt Den støtter også bitsetting på +r med uoffisiell firmware. Dette endrer bare enda mer. Det er derfor jeg har en slik i pcn nå. Har hørt at kvaliteten på brente plater ikke er så god (duallayerplater) men jeg har ikke fått testet det selv. Antar en ny fw kommer snart som løser det. Platene er uansett for dyre til at jeg kjøper dem. Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Akkurat.. her var det en del jeg ikke vet særlig mye om. Men med dual layer kan man lagre dobbelt så mye på en cd right? Vet ikke hva bitsetting er. Kan noen forklare litt? Ser ut som NEC er et godt alternativ da. Rart at plextor er dyrere når den er tregere og ikke støtte for DL. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Akkurat.. her var det en del jeg ikke vet særlig mye om. Men med dual layer kan man lagre dobbelt så mye på en cd right? Vet ikke hva bitsetting er. Kan noen forklare litt? Ser ut som NEC er et godt alternativ da. Rart at plextor er dyrere når den er tregere og ikke støtte for DL. Double layer = kan lagre dobbelt så mye på en DVD (du trenger så klart en double layer DVD+R plate også). Du får ikke dobbelt så mye på en CD Bitsetting: Gjør at DVD+R plater identifiseres som DVD-ROM i stedet for DVD+R etter at de er brent. Dette gjør at platene kan avspilles i enda fler avspillere - og er de mest kompatible platene du kan lage. Plextor = betaler 25% mer for merket Min favoritt akkurat nå er BenQ DW1600/DW1620 av fler grunner: -Støtter å brenne 12x/16x på fler typer 8x plater - NEC'en er mer kresen. -Bitsetting for DVD+R/RW/DL uten å bryte garantien - skal du ha det på NEC må du bryte garantien ved å bruke uoffisiell firmware. -CAV/P-CAV brenning på alle brennehastigheter - og den når faktisk 16x hastighet i motsetning til NEC ND-3500A. -Brennekvaliteten er upåklagelig - for DVD+R er den bedre enn NEC ND-3500AG. Fordeler i NEC sin favør: 4x Double Layer - Benq har bare 2.4X 48X CD-R brenning (men kun 3 plate typer som støttes på 48x, resten brennes på 32x - derfor er den egentlig dårligere enn benq) - BenQ 40x. Billigere enn Benq - men benq leveres med programvare - det gjør ikke NEC. Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Takker for informerende innlegg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå