Bloody Mess Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Jau, det syns jeg dere bør begynne med. Jeg personlig må alltid se en videoanmeldelse før jeg bestemmer meg for om jeg skal kjøpe spillet eller ikke, så det er hovedgrunnen til at jeg må besøke andre nettsteder for å få min daglige dose med omtaler. Vil vel tro jeg ikke er den eneste som syns det hadde vært fint med videoanmeldelser. Ser problemet med båndbredde dog. Lenke til kommentar
TST Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Videoanmeldelser hadde vært rått. Men det krever at mange av våre anmeldere har relativt oppegående videokameraer, et bra TV-inn-kort til å fange opp film fra spill i god kvalitet, konsollen i nærheten av PC-en, og utstyr for å redigere gode anmeldelser. Dette er ikke alltid så lett å få til, videre koster det en del penger, og det er også svært ressurskrevende. I tillegg nevner du båndbredde, men det er faktisk det minste problemet her. Dette er altså noe vi gjerne kunne tenke oss å gjennomføre, men samtidig ser vi ikke helt hvordan vi skal klare det. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Trenger man kamera da? Hva med bare noe lignende Fraps og mikrofon? Lenke til kommentar
notarget Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Dette har vel blitt tatt opp før, og da var det noe diskusjon med at gamer.no ikke hadde bra nok linje for at flere hundre personer skal klare laste ned filmer på flere mb. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Det hadde jo vært genialt, men som TST sier, er det meget ressurskrevende. Dessverre... Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Det hadde vært gøy, men jeg tror det blir for mye styr for gamer.no... Stikker på Gamespot for videoanmeldelser, og på gamer.no for gode anmeldelser. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98123897187934 Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Hva med å bruke bittorrent til distribusjon av filmer? Eurogamer.net har jo slik distribusjonssystem, og når man kommer over en kritisk masse av brukere så distribuerer filene seg av seg selv... Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Jepp, bittorent hadde jo vert geit Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Kansje prøvd og fa en avtale med NRK eller TV2? De leverer utstyr og kompetanse, å gamer.no leverer anmeldelser, resultatet kan bli lagt ut på gamer.no og vist på tv. Nrk har jo det dere Nerd og tv2 har Spillmagasinet, og har også hørt rykter av min søster om at det er et program som heter puggandplay på nrk som også hadde anbefalt gamer.no til seerene. Men dog er ikke videoanmeldelser noe stort savn for meg, jeg hadde heller foretrekki noen ingame videoklipp sammen med anmeldelser(de "remixene" som kommer ut offesiellt er ikke ofte representative for gameplayet generelt). Men allt er mulig hvis man ønsker og satse på det... Lenke til kommentar
ZeZar is BACK Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Er enig med Civilix, Spørr, skader jo ikke?? Dessuten er det sikkert mange som har Videokamera ... alle?? Eller ihvertfall fraps .. og mic som en eller annen sa. og Vegas til å redigere kan det gå bra det Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Heh, jeg skulle joina Gamer.no admin'ene vettu! En bortskjemt liten dritt-unge, med en super topp PC, masse penger, får alle spill jeg peker på (omtrent), et kamera til 19000 i baklomma (med redigeringsutstyr osv), og sist men ikke minst, digger min egen stemme! :!: Lenke til kommentar
cockmyrifle Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Eh... Heh, vel, så lenge du klarer å lage bra anmeldelser så skulle det vel ikke være i noe i veien for det? Prøv å lag en videoanmeldelse og lever til dem, se hva de syns. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 [iC' date=27/09/2004 : 21:33] Heh, jeg skulle joina Gamer.no admin'ene vettu!En bortskjemt liten dritt-unge, med en super topp PC, masse penger, får alle spill jeg peker på (omtrent), et kamera til 19000 i baklomma (med redigeringsutstyr osv), og sist men ikke minst, digger min egen stemme! :!: Oh yeah, that's you! Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Er enig med Civilix, Spørr, skader jo ikke?? Dessuten er det sikkert mange som har Videokamera ... alle?? Eller ihvertfall fraps .. og mic som en eller annen sa. og Vegas til å redigere kan det gå bra det Det letteste og antageligvis det beste ville vel ha vært å bruke et TV-kort, også bare ta en S-video kabel imellom (eller bedre om mulig). Lyden på samme måte Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Er enig med Civilix, Spørr, skader jo ikke?? Dessuten er det sikkert mange som har Videokamera ... alle?? Eller ihvertfall fraps .. og mic som en eller annen sa. og Vegas til å redigere kan det gå bra det Det letteste og antageligvis det beste ville vel ha vært å bruke et TV-kort, også bare ta en S-video kabel imellom (eller bedre om mulig). Lyden på samme måte dog krever det 2 stk pc, som er litt dyrere enn en fraps lisens... forsåvidt så jeg spillmagasinet forrige lørdag, og de trenger virkelig litt hjelp med å lage spillanmeldelser... Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) ? Jeg prøvde det for litt siden, med kun min pc, tok en s-video kabel mellom skjermkortet og tv-kortet. Satte tv-kortet til å ta in signaler fra S-video. Støtte på et problem, og det er at S-video ser ut til å ståtte opp til 1024*768, og da ble det "pan(samme som "virtual desktop" i linux(KDE) for de som har prøvd det)" i filmen (kjører 1600*1200),noe som ikke ser helt bra ut, men jeg vil tro det går bra om at jeg setter ned oppløsningen til 1024*768 el. 800*600. Lyd prøvde jeg ikke, var for opptatt med å høre musikk Selvfølgelig blir resultatet mye bedre med en dedikert pc til opptak. Men ser ingen grunn til at 1pc ikke skal klare jobben tillfredsstillende, bare man har Hardware MPEG Coding da. Endret 13. oktober 2004 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Men! Dere må ikke slutte med de gode gamle bilder+tekst anmeldelsene, for da vil ikke en stakkar som meg med ISDN kunne lese/se en eneste anmeldelse fra dere Lenke til kommentar
TST Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Men! Dere må ikke slutte med de gode gamle bilder+tekst anmeldelsene, for da vil ikke en stakkar som meg med ISDN kunne lese/se en eneste anmeldelse fra dere Det vil vi aldri slutte med. Lenke til kommentar
h00v3r Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Videoannmeldelse hadde vært drit kult. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jupp, videoanmeldelser hadde definitivt vært kult! Digitale videokameraer er jo skitbillige nå, og man kunne jo begynne med å lage videoanmeldelse av de aller største spillene. Videre er jeg sikker på at det er rimelig kjapt gjort å lage en videoanmeldelse av bra kvalitet når man først har utstyret, og når man har kommet fram til en god måte å gjøre det på. Videoomtaler hadde definitivt tatt gamer.no til et nytt nivå! Kunne forresten ha ønsket meg bedre kvalitet på skjermbildene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå