ArmenMinAU Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Morn morn Jeg har laget en del hjemmesider, og det er jo vel og bra Men nå har jeg bare lyst å legge ut noen filer på nettet i en slags index, som i f.eks denne indexen http://home.no/alexen Hvordan lager jeg noe sånt? Takker for svar på forhånd Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 ehhem...trenger svar fort Glemte å si det Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Denne siden trenger du ikke å lage - den blir automatisk generert når du ikke har en av "standard-sidene" (default.htm(l), index.htm(l), default.asp osv.) i den mappen du legger filene i. MEN! Du må tillate "browsing" av mappen da vil innholde av mappen automatisk listes på denne måten. Pga. sikkerheten vil de fleste ISP'er ikke sette denne tillatelsen på ditt hjemmområde eller undermapper som standard. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Bare å sette rettigheten "Directory listing - Allowed" på mappen, samt fjerne alle evt. index filer som f.eks index.html, index.htm, default.asp osv... Rettigheten må settes på webserveren, ikke mange webhoster som tillater at kundene setter dette selv, ihvertfall ikke de som er gratis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå