Gjest Slettet-sXUHvn0e Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hei! Bror min har ei Dell Dimension 4550 desktop maskin. Til denne fortel Dell at han bør kjøpe følgjende ram frå deira webstore: - 512 MB NonECC 333Mhz DDR RAM Memory (1x512mb) Eg anbefalte heller denne brikka: - http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117760&cks=PRL (Corsair PC2700 DDR-DIMM 512MB ECC REG 32Meg x 8, CAS 2.5, "Low prof") Etter installasjon av ny brikke (åleine til og med), er det kun pipelyd å høyre, samt svart skjerm. Eg var nokså sikker på at den anbefalte brikka skulle fungere fint i dell-maskina hans, men kan nokon bekrefte, evt. avkrefte den påstanden? Om det er feil brikke, kva som ville vere eit betre/rett alternativ? På førehånd, tusen takk for all hjelp!! leDuke Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Du har kjøpt reg. minne din knall Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Du har kjøpt reg. minne din knall Det er ikke det verste. Han har kjøpt 72-bits ECC minne. Trådstarter: det var en grunn til at du ble anbefalt non-ECC minne ! No offense, men broren din burde slutte å høre på deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-sXUHvn0e Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Kva er konsekvensen då? ubrukeleg? berre å sende tilbake? leDuke Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Kva er konsekvensen då? ubrukeleg? berre å sende tilbake? leDuke For broren din sin maskin er ECC/REG ubrukelig. Det brukes bl.a. i servere. Vet ikke om du får tatt det på angrefristen, men har den gått ut, har du ingen rett på å returnere varen. Et godt råd er at hvis du ikke er 100% sikker på hva du skal ha, eller bare tror, bør du lytte på hva datakyndige folk sier. Endret 23. september 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå