Gå til innhold

følger det "goop" med når man kjøper prosessor?

joasv-ja

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det følger kanskje med no kliss hvis du kjøper boxed, men det er dårlig. Kjøp en pakke "Arctic Silver 5" (AS5) det er mye bedre. For all del ikke ta for mye på, knappenålshode størrelse midt på kjernen og sett på kjøleren og vri den forsiktig så det spres utover hele CPU kjernen.

Lenke til kommentar

Hoax´ metode funker helt fint hvis man har Boxed-kjøler med ferdigpåført goop. Det gjorde jeg med min Athlon 64 3200+ før jeg satte på annen goop. Forskjellene er vel kanskje max 2-3 grader. For en som ikke skal klokke holder dette i massevis. Er man derimot opptatt av disse ekstra 2-3 gradene, bør man nok rense overflatene med isopropanol, og føre på et tynt lag med AS5 med en papirkniv, kredittkort osv.

Hvis man derimot har kjøpt en egen kjøler, AS5 eller lignende og skal sette på prosessor, er det ingen vits i å bruke Hoax´ metode; å ha goop på kjøleren for å så presse ned på prosessor. Da er de mye lettere å ha goop på prosessoren, du vet ikke helt hvor du treffer på prosessor hvis du har goop på kjøler.

Lenke til kommentar

Eeeh jeg sa "... ikke ta for mye på, knappenålshode størrelse midt på kjernen og sett på kjøleren og vri den forsiktig så det spres utover hele CPU kjernen"

Har aldri sagt man skal ta goop på kjøleren. Mener jo heller ikke at man skal ta kjempehardt i og presse og vri så noe kan bli ødelagt.

For de som trenger overbevisning; Tar du tannkrem (samme konsistens som goop) på en talerken og setter et glass oppå så ser du hvor godt det spres utover. vrir du litt på glasset ser du at det spres enda bedre...

Lenke til kommentar

Hensikten er å få full kontakt mellom cpu-kjernen og cpu-kjøleren. Mao at hele kjernen dekkes. Det er jo først når hele kjernen er dekket, at alle fordypninger er fyllt opp. Kredittkortvarianten er absolutt å foretrekke enn vridningsalternativet. Det er jo så fort gjort å bruke kredittkort. Så hvorfor gamble?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...