joasv-ja Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 eller når man kjøper vifte? har nettop bestilt begge deler. er det noen som vet? Lenke til kommentar
TPking Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 For meg fulgte det med da jeg kjøpte prosessorviften min. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Det følger kanskje med no kliss hvis du kjøper boxed, men det er dårlig. Kjøp en pakke "Arctic Silver 5" (AS5) det er mye bedre. For all del ikke ta for mye på, knappenålshode størrelse midt på kjernen og sett på kjøleren og vri den forsiktig så det spres utover hele CPU kjernen. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hvis man kjøper Boxed-CPU følger det med alt. Hvis man kjøper OEM/bulk-CPU og ekstra kjøler/vifte, følger det ikke med noe annet med CPUen, men sannsynligvis goop/kjølepasta med kjøleren. Lenke til kommentar
joasv-ja Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 vi får se hva sm kommer i posten da *fingers crossed* Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) sett på kjøleren og vri den forsiktig så det spres utover hele CPU kjernen Eeeeh? Noen som tydeligvis ikke har lest GoopGuiden ! Endret 24. september 2004 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Det guiden er kanskje litt gammel nå? CPU'en min (P4 2.6) er jo 100% flat over hele... så da er spørsmålet: skal jeg påføre goop på HELE flaten? Hvis ikke: hvor mye av flaten skal dekkes? Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 sobient - Det blir jo spredt utover hele kjernen når kjøleren presses ned, vri litt forsiktig på kjøleren for å få goop inn i små riller i kjølerens kontaktflate, har gjort det sånn på mange PC'er og det er ikke kjølings tull med noen av dem. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Arctic Silver Instructions Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Pleier å spre AS med bladet til en slik skyve-papirkniv, funker fett det. Synes den metoden til Hoax høres litt skummel ut jeg for min del, mulig jeg bare er litt pinglete av meg da Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 er ikke så lenge siden det var en test ingen goop vs original goop vs manuell påføring. original goop var bedre en ingen ialefall. Nå skal jeg ikke si for sikekrt hvor lenge siden den testen var men tror ike den er så veldig gammal. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Hoax´ metode funker helt fint hvis man har Boxed-kjøler med ferdigpåført goop. Det gjorde jeg med min Athlon 64 3200+ før jeg satte på annen goop. Forskjellene er vel kanskje max 2-3 grader. For en som ikke skal klokke holder dette i massevis. Er man derimot opptatt av disse ekstra 2-3 gradene, bør man nok rense overflatene med isopropanol, og føre på et tynt lag med AS5 med en papirkniv, kredittkort osv. Hvis man derimot har kjøpt en egen kjøler, AS5 eller lignende og skal sette på prosessor, er det ingen vits i å bruke Hoax´ metode; å ha goop på kjøleren for å så presse ned på prosessor. Da er de mye lettere å ha goop på prosessoren, du vet ikke helt hvor du treffer på prosessor hvis du har goop på kjøler. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Eeeh jeg sa "... ikke ta for mye på, knappenålshode størrelse midt på kjernen og sett på kjøleren og vri den forsiktig så det spres utover hele CPU kjernen" Har aldri sagt man skal ta goop på kjøleren. Mener jo heller ikke at man skal ta kjempehardt i og presse og vri så noe kan bli ødelagt. For de som trenger overbevisning; Tar du tannkrem (samme konsistens som goop) på en talerken og setter et glass oppå så ser du hvor godt det spres utover. vrir du litt på glasset ser du at det spres enda bedre... Lenke til kommentar
SEC44 Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Hensikten er å få full kontakt mellom cpu-kjernen og cpu-kjøleren. Mao at hele kjernen dekkes. Det er jo først når hele kjernen er dekket, at alle fordypninger er fyllt opp. Kredittkortvarianten er absolutt å foretrekke enn vridningsalternativet. Det er jo så fort gjort å bruke kredittkort. Så hvorfor gamble? Lenke til kommentar
abzorbing_tundra Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Det følger me på vifta ,men det egner seg ikke spesielt bra hvis du skal overkolkke. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Det er vel ikke akkurat å "gamble" når man følger de anbefalte instruksjonene fra Artic Silver (som jeg linka til lenger oppe) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå