Gå til innhold

Raptor 36,7 i RAID0 eller Raptor 73,4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja den største har best yteevne. men eg ville heller gått for ein maxtor 250 gb hardisk med 16 mb cache den er nesten like rask og den har 250 gb... Den koster ikkje meir enn den største Raptoren.

Du kan ikke mene at en 7200rpm-disk går like fort som en raptor?

Den har dobbelt så mye cache og NCQ, that's all... Raptoren har jo 10000rpm og dobbelt så raske søketider.

Lenke til kommentar

Her er en link til en test hos Anandtech, der de tester begge Raptorene opp mot flere andre desktop- HDD'er, blant annet maxtoren med 16mb cache.

Maxtoren er marginalt tregere enn raptorene, så for en bedre pris en 74gb raptoren, og over tredobbelt så stor, vet jeg hva jeg ville valgt.

De har også en test under "storage" der de tester 36gb raptor'en i RAID-0 mot 74gb- versjonen.

Anandtechs test

36gb raptor RAID-0 vs raptor 74gb

Lenke til kommentar
Ja den største har best yteevne. men eg ville heller gått for ein maxtor 250 gb hardisk med 16 mb cache den er nesten like rask og den har 250 gb... Den koster ikkje meir enn den største Raptoren.

Jeg har valgt å kjøpe begge, den store raptoren som systemdisk, og den enda større maxtoren som lagringsdisk! De ligger på postkontoret og skal hentes NÅ! :dribble:

Da burde systemet gå rundt. Nå venter jeg bare på P4 3.6 Ghz EM64T så er jeg klar til å spille med x800XT

Lenke til kommentar
2 36 GB i Raid 0 yter vel som èn 74 GB... Så ja.. ville valgt 74 med henhold til pris.

36GB'en bråker mye mer i allefall

mulig ja.

Har 36 GB'n jeg. og det er ihvertfall ikke den største støykilden i min maskin, og maskinen min er ganske stillegående... Min 36 Gb Raptor blir med andre ord ganske enkelt overdøvet av andre ting som f.eks CPU vifte (24 dB)...

Eneste gangen Raptoren min høres mer enn noe annet er når maskinen starter opp.

Lenke til kommentar

Litt off topic, men lurer på en ting: Får snart 74 GB, og lurer på om noen her har erfaring med kjøling av denne? Kjøling må den ha pga. hastigheten, men hva er tilstrekkelig? Holder det med ei 8 CM vifte i fronten av kabinettet i 3,5" brønnen som blåser lufta den trar inn i kabinettet rett på harddisken? Har også en harddiskvifte som monteres under harddisken... men å bruke begge deler er vel ikke mye vits?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...