Gå til innhold

Trenger hjelp vedrørende Admin password

Kannath

Anbefalte innlegg

Vi har fått laptops på skolen og vi får ikke engang stilt klokka pga strenge admin rights. Jeg må ha tak i admin passordet for å få endret. Noen som veit how?

er Windows XP, vi har prøvd John the ripper og det funka ikke. Noen som har andre forslag?

VI får ikke engang kobla til mp3 spilleren min :(

er en HpCompaq NX9020

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber sjølv som sysans på ein skule, og trur eg er skulens mest forhatte ansatte.

Kvifor?

Fordi eg har satt opp elevene med begrensa tilgang.

Eg er ein kjip faen, og nekter dem CS, MSN og Kabal.

Har også sagt at om dei ikkje slutter å mase om CS så sperrer eg for 123spill.no også. :evil:

Så, ja. Systemansvarleg har sikkert gode grunner for å begrense tilgangen på maskinene. -Viss alle hadde admintilgang, og kunne herje fritt hadde helvete vært laus for hans del.

Tenk på kor mange drittunger (elever) som hadde levert maskinene inn ukentleg for å fjerne virus og faen. "Me har jo krav på maskiner som fungerer når me betaler for dem." (My ass!)

Begrensa bruker for alle!

Men nett det med klokka er idioti. I Windows får ein ikkje opna kalenderfunksjonen om ein ikkje er admin (eller priveligert bruker?)!

Lenke til kommentar

Fordi, ville helst gjort det uten å endre passordet de har så de ikke skal få protestert så mye etc.

nmedaas argumentet ditt er jo ok men altså. For det første, vi har ventet 2 måneder på pcn, vi betaler 2k i leie, vi har ofte 3 timer på skolen av 8, synes vi burde ha noe å gjøre. og når jeg ikke engang får koblet opp Mp3 spilleren, skiftet klokkeslett. o.l synes jeg det er for dårlig, vurderer sterkt å sperre sjekken så jeg får kjøpt en pc selv.

edit: Alle andre uten de HP pcne vi har fått får spillt cs etc. fordi de ikke har lagt inn sperre på de.

Tror jeg skal sende inn pcn til en venn jeg kjenner i HP i høstferien og få sett hva han får gjort med det.

Endret av Kannath
Lenke til kommentar

For all del, eg forstår problematikken og din irritasjon.

Det eg anbefaler deg å gjere er å kontakte vedkommende som er ansvarleg for maskina, gjerne via epost, der du legger fram saken.

Sei det at du lover å levere maskina (programvaren) tilbake i samme stand som den var då du fekk låne den om du får satt opp rettigheitene dine. Beklag deg over at du ikkje kan koble til minnepenn eller setje opp printeren heime pga. restriksjonane osv. ;)

Lenke til kommentar

Det er jo bare og bruke en av de linux boot cdene...for enkelt :) Bare booter opp med en slik cd så resetter den admin passordet(administrator kontoen sitt passord blir blankt). ..jeg husker ikke hva den het. Sikkert mange som vet navnet, hvis ikke kan du bare google litt med fantasien. Hvis du ikke har lyst og resette passordet må du bruke et program som bare står og jobber med den admin user filen et eller annet sted i windowsmappa :)

Lenke til kommentar
Det er jo bare og bruke en av de linux boot cdene...for enkelt :) Bare booter opp med en slik cd så resetter den admin passordet(administrator kontoen sitt passord blir blankt). ..jeg husker ikke hva den het. Sikkert mange som vet navnet, hvis ikke kan du bare google litt med fantasien. Hvis du ikke har lyst og resette passordet må du bruke et program som bare står og jobber med den admin user filen et eller annet sted i windowsmappa :)

Hva vil det gå ut på? :dribble:

Lenke til kommentar

windows/sytem/sam eller noe slikt noe... det står i tekstdokumentet jeg la til isted....

Lenke til kommentar

windows/sytem/sam eller noe slikt noe... det står i tekstdokumentet jeg la til isted....

Noen som kan bekrefte at det funker? =)

Lenke til kommentar

Noen som kan bekrefte at det funker? =)

Jeg vet at det går, men det KAN skade windows!

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...