Gå til innhold

Problem med Olympus C-750

Anbefalte innlegg

Hei, folkens, og da spesielt C-700-folket.

Mitt C-750 har plutselig fått for seg at det skal huske eksakt samme innstillinger som sist det var på når jeg slår det på. Er litt usikker på når det begynte, men jeg tror det var etter et batteribytte. Nå skal jo ikke dette ha noe som helst å si, selvsagt, men det virker som den kan ha foretatt en slags reset. Jeg har dog som sagt ikke hatt dette problemet før. Dato og klokke har ikke nullstillt seg, så en total reset er det iallfall ikke. Men det er en smule irriterende. Har jeg f.eks. tatt et nærbilde i nærmodus, eller et bilde i full zoom, med diverse andre settinger, ja så husker denne skøyer'n alt sammen, og går i eksakt samme innstilling ved neste påslag. Jeg har jobbet meg gjennom det jeg finner på menyene, men kan ikke se noe om dette. Det er ikke "My Mode", for jeg er ikke innom der, jeg bruker som regel P-modusen. Noen som har vært ute for dette problemet, eller kanskje heller fenomenet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå vært innom Olympus og hentet firmware-oppdateringen til C-750. Men: det står en ørliten notis om at oppdateringen sørger for PictBridge-støtte, men at kameraet etter denne oppgraderingen mister evnen til å la seg kunne kontrollere via PC. Det synes jeg var en noe skummel bivirkning, så siden jeg ikke har noen PictBridge-skriver ennå, vil iallfall jeg vente med denne oppgraderingen. Oppgraderingen er nemlig ikke mulig å reversere.

Endret av manskow
Lenke til kommentar
Hei. :hmm:

Et spørsmål om Olympus C 750.

Jeg får ikke brukt digital zoom når kameraet står i Auto.

Skal ikke dette være mulig??

Hilsen eglo

For det første, digital zoom er ikke en funksjon du trenger. Klipping av bildet kan du like gjerne gjøre på PC'en.

Digital zoom er en funksjon du kan skru av eller på i menyen på kameraet ditt. Gå inn i menyen og sjekk at du har skrudd den på, så vil det kanskje fungere. Hvis du får digital zoom til å virke i andre programmer på kameraet (P, S, Sport etc), har det antakelig ikke noe med menyinnstillingen å gjøre, så da vet jeg ikke. Selv har jeg alltid latt digital zoom være skrudd av.

Lenke til kommentar

Husk at Auto = kjerring- ....ehh...konemodus.

Den innstillingen er stort sett til bruk når herrenes bedre halvdeler (ja, det er ofte herrer som kjøper kameraer med mer enn 2 moduser) klager over at "det hersens kameraet har så fordømt mye knapper og dritt at det ikke er til å bruke". Da forklarer den hyggelige mannen, som jo tross alt har svidd av noen tusenlapper i husets flotte kamera, at det bare er å sette kameraet i Auto, så går det meste greit under normale forhold. Herrene har derimot ofte litt mer utforskertrang og kan da leke seg litt mer med manuelle innstillinger.

Endret av manskow
Lenke til kommentar
Husk at Auto = kjerring- ....ehh...konemodus.

Den innstillingen er stort sett til bruk når herrenes bedre halvdeler (ja, det er ofte herrer som kjøper kameraer med mer enn 2 moduser) klager over at "det hersens kameraet har så fordømt mye knapper og dritt at det ikke er til å bruke". Da forklarer den hyggelige mannen, som jo tross alt har svidd av noen tusenlapper i husets flotte kamera, at det bare er å sette kameraet i Auto, så går det meste greit under normale forhold. Herrene har derimot ofte litt mer utforskertrang og kan da leke seg litt mer med manuelle innstillinger.

hehe, så sant, så sant

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...