Arco Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Har et Chieftec dragon kabinett (midi), og lurer på om det kan ha noe for seg å bore hull i taket på kabinettet, og sette inn en 120 mm vifte der som blåser ut av kabinettet? (Varme stiger jo som sagt) Noen som har gjort noe lignende? Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Kommer an på hvor mange vifter du har fra før, og om du har problemer med høy temp i kabinettet. Jeg har gjort som du sier, men jeg trengte vel strengt tatt ikke gjøre det. Det bare klør i fingrene av og til :!: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Jeg lurer faktisk på det samme. Men jeg er litt i tvil om det vil være enklere å lage hull i døren istedetfor toppen, man får tross alt kjøpt en ny dør om det går til helheim, en ny topp er det verre med. Toppgodset virker også mer solid enn det i døren, jeg har en helt standard Chieftekdør i Dragon-kabinettet mitt. Testet litt med et hånddrill, gikk greit å jobbe med døren. Jeg er ikke sugen på å drive og herje med popnaglene heller, så hulle opp døren blir mer og mer fristende. Noen tanker? Fra før har jeg to 80mm i front og to bak, i tillegg til PSU-viften. Lenke til kommentar
Arco Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Har 1 stk 80 mm i front som blåser luft på harddiskene, 1 stk 80 mm i døra (den som følger med) og 2 stk 80 mm bak som blåser ut av kabinettet. Temp inni kabinettet ligger på 28-32 grader.Hadde tidligere bare 1 som blåste ut av kabinettet, men tok den ene vifta som sto framme å satte bak, tempen gikk ned 2-3 grader i kabinettet. Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Jeg lurer faktisk på det samme. Men jeg er litt i tvil om det vil være enklere å lage hull i døren istedetfor toppen, man får tross alt kjøpt en ny dør om det går til helheim, en ny topp er det verre med. Tror jeg ville startet med en 120mm vifte i døra satt til å blåse inn på HK/grafikkort/CPU. Og med en radiatorgrill skjuler du alle stygge kanter. Skal du jobbet med taket i kabinettet må du i tillegg fjerne alt utstyr, så døra er jo grei å jobbe med sånn sett. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 jeg har en 80 framme en 80 bak en 80 i topp. jeg fant fram den rette hullsaga å la en fille under slik at ikke spon datt nedi psu hardware osv så borra jeg å filte vek gradene etter på å skrudde vifta på plass..er ikke no problem det . trenger ikke å ta av toppen bare tekk ornlig til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå