Gå til innhold

Feil melding i 3D mark 2001


Anbefalte innlegg

Når jeg skal ta benchmark test på dataen min, med 3dmark2001 får jeg en feilmelding når den har kommet til test 7 eller 6, den lyder sånn:

 

3Dmark coul not initialize your 3D accelerator.

Try to downgrade your display settings.

DirectX error message set fullscreen - creating

the device failed : E out of memory.

 

 

Hva f*** mener de med det?

Jeg har prøvd å kjøre testen både i 1024*648 (eller noe sånt) og 1158*864. Jeg får meldinge i begge innstillingene.

 

System oppsettet mitt er:

Windows 98 se

Duron 850mhz @ snart rundt 1000

GeForce 3 ti200

640mb pc133 ram

1x 20GB WD 7200

1x 30Gb WD 7200

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Downgrade betyr at du skal sette ned oppløsningen. Prøv på 640x480. Jeg fikk også samme meldingen, men når jeg restartet pc'en ble det helt bra igjen.

 

Pass også på at du har riktige drivere. Overklokker du grafikkortet ditt kan du ha tatt det for langt, men jeg er ikke sikker på dette. Du kan jo ta en titt på overklokkingsguiden til Overklokking.no. Den finner du her. Den er riktignok gammel, men kan hende du finner noe informasjon.

Lenke til kommentar

Jeg brukte 1024x768 hele tiden. Har du prøvd andre benchmarks, 3D-spill, o.l.?

 

Har du Detonator-driverene, eller de originale? Du kan prøve og laste ned de nyeste driverne fra produsenten (av kortet, ikke nVidia). Du kan jo evt. prøve Detonator, men her får du ingen support. Er 3D-ytelsen ellers god? Da jeg fikk meldingen hakka CS som bare f***, det var helt ulidelig :sad:

 

Fikk du bort alt av drivere fra det gamle grafikkortet ditt. Det er sinnsykt så mye problemer noe gammelt rask kan gjøre med PC'en din. Hvis du ikke har noe viktig på disken (har alle installasjonene for hånden), kan du prøve den særdeles drastiske løsningen med clean installasjon av allting. Da kan du jo senere ta ett Ghost-image av en "GOOD" konfiguarasjon. Men dette blir når ingenting annet nytter...

 

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar

Jeg har de orginale driverne som fulgte med. Jeg har også fjernet alt det gamle 100% tanker jeg har formatert ca 25 ganger etter jeg skifta kort (er neebee med pc så klarer alltid å lage feil med den, men det er jo det man lærer av) Ytelsen i spilla er god, har ikke merka noe drit der. Jeg tror det er rammen som er problemet ja. Men når jeg går inn i system info så kan man trykke på rammen vettu i 3d mark 2001. Når jeg ser på brikkene så står det 0hz eller noe sånt. Skal det stå 0hz eller er det noe muffens på gang?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...