timmi_d Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) heihei.. trenger litt hjelp her! jeg kjøpte min SE k700 her på internett for ca 1måned siden. da jeg var i byen her om dagen og skulle ta opp telefonen var displayet sprukket. jeg har behandla telefonen pent, og den har aldri vært utsatt fra støt e.l. de største påkjenningene den har vært i gjennom er hurtig skriving av sms og så har den har ligget i lomma sammen med kortholder min. det var ingen ytre skader på skjermen, bare selve displayet var sprukket. jeg fulgte instruksene på websida til forhandleren og sendte den inn til serviceverkstedet til nettsted og skrev hva som hadde skjedd. jeg tenkte at dette måtte være en garanti sak. jeg fikk svar fra dem at dette var ingen garantisak og noen reklamasjon ikke var mulig. jeg kunne imidlertid få reparert telefonen for 1100 spenn. siden telefonen kosta meg nesten 4k er dette veldig sure penger å betale. etter dette sendte jeg mail til nettbutikken og spurte hva jeg skulle gjøre. da fikk jeg dette svaret tilbake: Hei Det er serviceverkstedet som avgjør om det er en garanti service. Garanti eller forbrukerkjøpsloven gjelder ikke der hvor varen har blitt påført en skade ved en ytre påvirkning. Vi har ingen kompetanse til å ta en avgjørelse ved slike tekniske spørsmål. Så jeg vil anbefale deg å ta kontakt med Sony Ericsson, for å høre hva du må gjøre videre. For at du skal komme noe videre, så må det bevises at det var en svakhet ved telefonen som forårsaket skaden. Og det er ikke nok og informere om at du har brukt telefonen på en normal måte. synes det er veldig merkelig at det er opp til forbrukeren å bevise at dette er en svakhet på deres modell. hvis ikke nettbutikken har "kompetanse nok til å ta en avgjørelse slik tekniske spørsmål" ,hvordan kan jeg ha den? noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? mvh timmi_d Endret 23. september 2004 av timmi_d Lenke til kommentar
Jack_d Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 http://forbrukerportalen.no/ Klag! Det er er fort det eneste som hjelper! Send mail til dem og forklar problemet! E-post adressen finner du på siden! Lykke til! Lenke til kommentar
Surreality Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) i følge forbrukerkjøpsloven så skal alle feil innen de 6 første månedene regnes som fabrikasjonsfeil. Bevisbyrden ligger på selgeren/forhandleren ta kontakt med SonyEricsson på tlf: 815 00 840 for å få assistanse med tanke på reklamasjon. og med tanke på at skjermen har sprekt så er det fort gjort, nok med at du har hatt den i en litt "trang" bukse osv... Sier ikke at det er tilfellet her, men det kan skje. Endret 23. september 2004 av Surreality Lenke til kommentar
Habla Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Det var trist og høre om telefonen din. Det som skjedd er at SE sitt serviceverksted har slått fast at det har kommet en ytre påvirking som har ødelagt skjermen din. Komme noe lengere med dette etter at serviceverksted har kommet med denne konklusjonen tror jeg blir veldig vanskelig. Kundeservice forholder seg til hva servicestedet sier, siden de er leid inn av SE til å undersøke telefoner som kommer inn med feil/skader. Det som er skjedd trolig er at det har kommet en vridning på telefonen når den har ligget i lommen eller et annet sted. Lykke til....du trenger det i denne saken. Endret 23. september 2004 av Habla Lenke til kommentar
Jack_d Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Og derfor kan du kontakte http://forbrukerportalen.no/ med en gang... der får du en tilbakemelding på om du har en sak eller ikke..... Lenke til kommentar
e321 Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 hvis du leverer den inn der du kjøpte skal de sende den rundt til forskjellige verksted. Noen sier kanskje at du har mistet den i vannet, druknet i kaffe eller noe sånt, mens andre sender deg en ny Lenke til kommentar
Habla Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) hvis du leverer den inn der du kjøpte skal de sende den rundt til forskjellige verksted. Noen sier kanskje at du har mistet den i vannet, druknet i kaffe eller noe sånt, mens andre sender deg en ny Tror ikke at de sender en telefon til mange forskjellige verksted, hvorfor skulle de det? Endret 24. september 2004 av Habla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå