Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bruke Oksygenflaske til NOS?


tkaase

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! Hvis du først skal ha NOS, så trenger du veldig mye mer enn bare en gassflaske. Så du bør kjøpe deg en ekte NOS-flaske samtidig med resten av stæschet, ser også mye fetere ut. Ikke no kult med en oksygenflaske i bagasjen vel. Tror kanskje det lønner seg med litt mer enn 5liter når du først skal bygge.....

Se denne siden:http://shop.bilelektronikk.no/

post-135-1096013007_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Å bruke ren oksygen i en motor vil føre til at forbrenningen blir ukontrollert og du vil svi unna det meste i motorrommet. NOS/lystgass har kjemisk formel N2O, d.v.s at den innholder nitrogen som er en kvelende gass. Det vil bemse ned forbrenninga. Ren oksygen ble prøvd ut under andre verdenskrig i fly, som en nødbooster for å komme unna fienden, med mindre hell. Da fann de ut at de skulle prøve lystgass og i en riktig dosertmengde sammen med drivstoff gir det virkelig futt. I tvil om noe sjekk denne siden www.sverrekahrsracing.no/

Hilsen Airich :thumbup:

Lenke til kommentar

300-400hp xtra bare med gass??? D tviler jeg sterkt på. må i tilfelle være til motorer som har veldig mye power fra før, ikke noe gatebil...

Se for deg en bil med org. 150-200hp, så trykker du på en knapp, og du har plutselig 300-400hp ekstra...Hva tror du skjer? BOOOM! Ikke mer bil, ikke mer deg....motordelene kommer til å fly som splinter rundt deg.....ta likegjerne å monter en bombe i motorrommet du :thumbup: .....

Lenke til kommentar
noen som vet om plasser som monterer ???

 

var jo ikke akkurat di størst kittan som var til salgs der da .. får jo di som gir 300-400 Hp da

der er jo du igjen jo, denne gangen skal du pinadø ha oss til å tro at du får tak i 400-shot med N2O?

 

har et par spørsmål, hvor stor tank bruker disse bilene med 400-shot?

70 liter kanskje? eller går de muligens kun på N2O?

 

klarer du å finne et priseksempel på en pakke som inneholder 400 shot med N2O så skal jeg spise hatten min!

 

Det vanligste når man kjøper lystgass kit er som regel 75 eller 100 HK boost.

 

Ellers ha en fin kveld!

 

 

 

Mvh.

Erik

Lenke til kommentar

Hvorfor legge masse spenn i Nos lurer nå jeg. Si kittet koster 15 lapp, og hver refylling koster sikkert 3-5 lapp. For effekt du bruker en gang!! Er det ikke da bedre å legge pengene i ett seriøst bygg som varer og varer, og du har effekten hele tiden? For å ikke snakke om de ENORME påkjenningene du påfører motorn den koste stunden du bruker det? Nos for meg er showoff og waste of money.

- Dog, skal du ha en fet utstillingsbil med 2f2f-style, kan du jo kjøpe ett sånt sett og montere, for syns skyld, men da er det allerede gjort så mye med bilen og motoren at det kan "forsvares"..

Lenke til kommentar
Hvorfor legge masse spenn i Nos lurer nå jeg. Si kittet koster 15 lapp, og hver refylling koster sikkert 3-5 lapp. For effekt du bruker en gang!! Er det ikke da bedre å legge pengene i ett seriøst bygg som varer og varer, og du har effekten hele tiden? For å ikke snakke om de ENORME påkjenningene du påfører motorn den koste stunden du bruker det? Nos for meg er showoff og waste of money.

- Dog, skal du ha en fet utstillingsbil med 2f2f-style, kan du jo kjøpe ett sånt sett og montere, for syns skyld, men da er det allerede gjort så mye med bilen og motoren at det kan "forsvares"..

NOS medfører ikke alltid de extreme påkjenningene for motoren. Girkassen får kjenne det ja, men japanske biler, de takler NOS veldig helt greit med orginal motor. (ikke snakk om en 1.3 liters corolla da men)

Lenke til kommentar
noen som vet om plasser som monterer ???

 

var jo ikke akkurat di størst kittan som var til salgs der da .. får jo di som gir 300-400 Hp da

der er jo du igjen jo, denne gangen skal du pinadø ha oss til å tro at du får tak i 400-shot med N2O?

 

har et par spørsmål, hvor stor tank bruker disse bilene med 400-shot?

70 liter kanskje? eller går de muligens kun på N2O?

 

klarer du å finne et priseksempel på en pakke som inneholder 400 shot med N2O så skal jeg spise hatten min!

 

Det vanligste når man kjøper lystgass kit er som regel 75 eller 100 HK boost.

 

Ellers ha en fin kveld!

 

 

 

Mvh.

Erik

*HOST HOST*

 

http://www.holley.com/HiOctn/ProdLine/Prod...OSNS/PRFog.html

 

et av NOS sine største kit med 150-600+ HP ADJUSTABLE

 

sa jeg at du kunne bruke dette på alle biler ? NEI

finnes det ? JA

 

 

så greit er det med den saken , har du noen i mot meg sidne du hele tiden kommer og sier at alt jeg sier er galt ?

 

BEGYNN OG SPIS HATTER DU !!!!!

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar
The Pro Race Fogger system is designed specifically for use on highly modified competition-only engines

 

sa jeg at du kunne bruke dette på alle biler ? NEI

 

viste ikke at det var en top-fuel dragster vi snakket om her, trodde vi snakket om vanlige biler jeg.

 

men siden vi plutselig har sluttet å snakke om vanlige motorer og biler kan jeg jo nevne denne: 03.19.03.spacex.falcon.engine.closeup.jpg

den skulle klare litt mer en 600+ HK

 

skal slutte å plage deg nå "fzt"

Endret av ebso86
Lenke til kommentar
Hvorfor legge masse spenn i Nos lurer nå jeg. Si kittet koster 15 lapp, og hver refylling koster sikkert 3-5 lapp. For effekt du bruker en gang!! Er det ikke da bedre å legge pengene i ett seriøst bygg som varer og varer, og du har effekten hele tiden? For å ikke snakke om de ENORME påkjenningene du påfører motorn den koste stunden du bruker det? Nos for meg er showoff og waste of money.

- Dog, skal du ha en fet utstillingsbil med 2f2f-style, kan du jo kjøpe ett sånt sett og montere, for syns skyld, men da er det allerede gjort så mye med bilen og motoren at det kan "forsvares"..

NOS medfører ikke alltid de extreme påkjenningene for motoren. Girkassen får kjenne det ja, men japanske biler, de takler NOS veldig helt greit med orginal motor. (ikke snakk om en 1.3 liters corolla da men)

greit, de klarer det, men det er mye mer slitasje, det er iallefall klart..

 

Synes fortsatt at det er bedre å legge pengene i turbokonvertering eller annet som varer "litt" lenger

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

det er ikke det at den plutselig har 30hester nor du trykker på boost knappen.

 

det er at den drar like godt som om den hadde hatt 300+ hester

 

viss du tester bilen din i en test benk(måler HK utifra hvor krafig hjulene går runt)

veldig enkelt forklart(det er andre ting som spiller inn girkasse motor osvosv)

 

så gir du flat fjør på dennne benken så måleren den hvor mye hestekrefter bilene din gir.

så trykker du inn bost knappen da vil det jo selfølgelig skje at hjulene går fortere runt me myye mer kraft. så vil den kraften da i dette eksemlet målt il ca 300+ hester.

 

sjønte dere det ?

Lenke til kommentar
klarer du å finne et priseksempel på en pakke som inneholder 400 shot med N2O så skal jeg spise hatten min!

Bare gi meg adressen din du, så skal jeg sende salt, pepper og hva du måtte ønske å fordøye hatten din med..

 

http://store.summitracing.com/eproduct.asp...%2D42058+304591

 

Summit fører sterkere saker også, men det er vel hovedsakelig beregnet på racemotorer.

 

Håper det smaker!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
klarer du å finne et priseksempel på en pakke som inneholder 400 shot med N2O så skal jeg spise hatten min!

Bare gi meg adressen din du, så skal jeg sende salt, pepper og hva du måtte ønske å fordøye hatten din med..

 

http://store.summitracing.com/eproduct.asp...%2D42058+304591

 

Summit fører sterkere saker også, men det er vel hovedsakelig beregnet på racemotorer.

 

Håper det smaker!

ble nevnt tidligere i posten at vi snakker om vanlige biler... men jeg får vel spise halve hatten min ivertfall

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mye riktig har blitt sagt her, bla annet får man enormt store N2O anlegg, faktisk til langt over 1000 ekstra hk. Men dette krever en forsterket motor, så når vi snakker en normal gatebil med standard japse eller euro motor så er N2O anbefalt opptil 75 ekstra hk. Har man smidde stempler kan den tåle opptil 150 ekstra hk.

V8 tar 150 hk på standard motor, og mer med smidde stempler. Jeg selger og monterer dette.

 

Det som pleier å sette en stopper er rådene. De ryker. Dette kan variere fra bil til bil hva de tåler. Balansering og sterke rådebolter er nøkkelen her. Evt smidde råder.

 

For den som er interressert i å bygge et eget lystgass anlegg med diverse komponenter finnes det en side hvor en kar viser deg hvordan. Les og lær. :-)

 

Brannslokningsapparater kan benyttes som beholder...: http://www.dynopower.freeserve.co.uk/nitrous_oxide/

Lenke til kommentar

Bare for å legge til en liten sak: Ren oskygen er livsfarlig, det vil gjøre den minste forbrenning til noe eksplosivt, og er altfor farlig til å kunne brukes i en motor. N2O er 2 nitrogen molekyler og 1 oksygenmolekyl pr atom som gir en blanding som ikke er livsfarlig. Ren oksygen ville dessuten smelte stemplene på et blunk. Ved bruk av lystgass, og kontruksjon av hjemmelagde sett, husk at det ikke er lystgassen som lager effekten, det er det bensinen som gjør. Gassen gir deg bare anledning til å kunne forbrenne mer bensin. Så man må også konstruere en ekstra tilførsel av bensin.

Endret av tilstad
Lenke til kommentar
Har en fem liters oksygenflaske liggende... Noen som vet om det går an å bruke den til lystgassanlegg?

Ja, den kan brukes. Men den må stå opp ned siden lystgass flaskene har en innebygget rør som går ned til bunnen av flasken.

 

MVH: FI

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...