knuthfk Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Håper noen leser dette. Min gode arbeidshest er en 1 år gammel Compaq evo1020n pentium 2,4 ghz, 40 gb hd, 256 ram. (til salgs) Denne holder på å ta livet av meg. Er på grensen til å bikke over når jeg sitter over lengre tid og arbeider med pc'n. Kjennes ut som en blanding av migrene og tinnitus, ispedd lett psykotisk frustrasjon (har nettopp forlatt kværna...) Vifta går tilnærmet hele tiden, på varierende turtall. Har mindre peiling på data så kyndige med forløsende tips får heltestatus hos meg. Kan jeg røske ut symptom-ansvarlig innmat og erstatte med noe som ikke bråker? Eller kan noen gi meg et tips om gode kjøp og pc'er som er stille(!). Trenger ikke noen spillemaskin, men en som fungerer til surfing og litt større multimedia/tekstbehandlingsprogram. Hva bør jeg se etter i spesifikasjonene for å forvisse meg om at pc'n lager minst mulig støy. Mvh Knut-Helge (med ørene fulle av ostepop - disse absorberer viftestøy bra) Lenke til kommentar
Wetatron Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Omtrent enhver Centrino-maskin er idag stille, kan ikke navnet på noen spesielle som ikke er det, men mener jeg har lest visse tester om det. De er ytterst få uansett. Centrino (eller egentlig, alle laptoper med pentium-m prosessor) er det eneste jeg kan uttale meg om, da jeg ikke har hørt eller lest spesielt mye om celeron-m, athlon-64 mobile og lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå