Gå til innhold

"død" laptop skjerm?

PcProffen

Anbefalte innlegg

Heisann, har nettopp opplevd noe veldig rart med laptopen min. Da jeg slo den på idag, var bakgrunnsbelysningen på skjermen helt borte, slik at det er nesten umulig å se noe som helst. Har knota meg inn på enhetsbehandling, der var alt i orden. Kjørte recovery også, men like svart. Skjermen er virksom, men veldig VELDIG mørk og svak. Dette er en ny p4 2.2GHz laptop med garanti, så det vil nok ordne seg, men siden det egenlig ikke virker som noe er ødelagt, så lurer jeg på om noen har har opplevd noe lignende og eventuelt har noen tips på lager. Er litt kjipt å måtte levere den inn nå, da jeg har hastearbeid som må gjøres. :dontgetit:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som om baklyset er gåent..

Jeg fikk en 7 år gammel 15" LCD, der baklyset var gåent. Begge lysrørene var faktisk gåene. Det fant jeg ut ved å demontere skjermen og belyse den med en vanlig bordlampe på baksiden. Jeg kjøpte to stk hvite kalde katoder (CCFL), (slike som brukes til å lage jålekabinetter), og monterte inn de. Invertoren koblet jeg til skjermens innebygde strømforsyning. Nå funker den akkurat som den skal, selv om jeg ikke kan skryte av kvaliteten. Den var jo som kjent ikke så bra for 7 år siden.

Jeg vil anbefale deg å bøye litt på skjermen slik herregud sier, og dersom det ikke blir bra så bør du sende den inn på garanti/reklamasjon.

Lenke til kommentar

Var og leverte den hos ementor idag.. får se åssen det går.

Det er forresten 4 gangen den er inne til service, alle gangene produksjonsfeil... Skjer det noe en gang til før garantien går ut (feb 05) skal jeg rynke øyenbrynene og forlange ny. Tror ikke det blir vanskelig, folka der har blitt flauere for hver gang jeg har kommet med den.

Lenke til kommentar
Det høres ut som om baklyset er gåent..

Jeg fikk en 7 år gammel 15" LCD, der baklyset var gåent. Begge lysrørene var faktisk gåene. Det fant jeg ut ved å demontere skjermen og belyse den med en vanlig bordlampe på baksiden. Jeg kjøpte to stk hvite kalde katoder (CCFL), (slike som brukes til å lage jålekabinetter), og monterte inn de. Invertoren koblet jeg til skjermens innebygde strømforsyning. Nå funker den akkurat som den skal, selv om jeg ikke kan skryte av kvaliteten. Den var jo som kjent ikke så bra for 7 år siden.

Jeg vil anbefale deg å bøye litt på skjermen slik herregud sier, og dersom det ikke blir bra så bør du sende den inn på garanti/reklamasjon.

En kompis av meg har også gjort det, først satte han inn en grønn katode, men kjøpte fort en hvit for å få flere farger.

Det fungerer visst den dag i dag, montert for 2-3mnd siden.

Lenke til kommentar

Det er forresten 4 gangen den er inne til service, alle gangene produksjonsfeil... Skjer det noe en gang til før garantien går ut (feb 05) skal jeg rynke øyenbrynene og forlange ny. Tror ikke det blir vanskelig, folka der har blitt flauere for hver gang jeg har kommet med den.

Er det fjerde gangen den er inne ville jeg krevd ny skjerm. Dette er en mangel ved gjenstanden som omfattes av Lov om forbrukerkjøp, Kap. 6

Lenke til kommentar

Er det fjerde gangen den er inne ville jeg krevd ny skjerm. Dette er en mangel ved gjenstanden som omfattes av Lov om forbrukerkjøp, Kap. 6

Spørs om det er samme feilen fire ganger da. Hvis f eks harddisk har gått, så ram, så skjerm, da kan man ikke kreve en ny.

Lenke til kommentar

Spørs om det er samme feilen fire ganger da. Hvis f eks harddisk har gått, så ram, så skjerm, da kan man ikke kreve en ny.

Jfr Forbrukerkjøpsloven §29-30 Har du helt klart rett til omlevering.

Intensjonen finnes i forarbeidene og gjeldene rettspraksis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...