Gå til innhold

hjelp min første case mod!

Anbefalte innlegg

hallo! jeg har tenkt å ha plexiglass i sidedøren min men problemet er:

jeg må lage ett hull til plexiglasset:) det skal vere ca 40x40cm tenker jeg, da lurer jeg på: hva verktøy må jeg ha? hva koster 40x40cm plexi? og sidedøra er laga av stål/alliminium.

Dette er min første casemod :blush: så visst noen kan hjelpe meg er jeg veldig takknemmelig :thumbup::w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har og store planer om ett vindu i greien min.. jeg for min del skal ikke ha noe "standard" firkanta vindu men ett slags "mønster" eller bilde hvor det skal komme lys ut.. Vil ikke dette være lettere og gjøre med en dremel? Eller..? Og jeg lurer btw og på hvor man får kjøpt plexiglass og hvor dyrt dette er?

Og i likhet med genetex er jeg helt fersk jeg og.. :p

Lenke til kommentar

500 spenn for kvadrat meteren hos glassmesteren ca.

Men hvis du skal skjære i plexien, vil jeg heller anbefale Acryl, det tåler mer og har ikke så lett for å sprekke som plexi. Den sprekker ikke så lett om du skal bore i den heller.

Men det er alltid viktig å sørge for at du har en skikkelig arbeidsplass du kan jobbe på. Hvis du skal skjære i plexi eller det du enn vil, fest platen fast på arbeidsbenk med tvinger(G-clamp), helst med en tre kloss slik at du ikke ødelegger materialet du skal ha. Det er viktig å ha et flatt underlag!

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...