Yamato47 Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Hei hei, Jeg har problemer med aspi-driveren. Jeg har installert versjon 4.70 etter boka og jeg har windows xp, via kt133-chipsett med ide filterdriver, toshiba12xdvd og plextor 1210A. Kjører jeg aspichk får jeg opp: aspi32.sys v4.7 wowpost.exe v4.6(1021) winaspi.dll v4.6(1021) wnaspi32.dll v4.7 I alle programmer som forholder seg til aspi-driveren kommer ikke mine to cd/dvd-enheter opp som arternativ, bare de to virtuelle daemon tools-stasjonene. Det naturlige er å avinstallere og installere på nytt. Hvordan avinstallere aspi-drivere? Finnes det andre måter å løse problemet på? Da aspi-driverne ble installert gikk ide-kontrolleren på default windows-drivere, kan det ha noe å si? Disse vil jeg nødig gå tilbake av ytelseshensyn. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 kan ikke dere med xp problemer også bruke forumet på http://www.win-xp.no ? grunnen til at jeg ber om det, er jo først og fremst for at der er kompetansen på xp større. det er ikke alltid at en xp-bruker for så seriøse svar her heller. bruker selv win2k, og kommer ikke til å kjøre winxp. noen gang. ikke på min maskin!!! å jada, det frister å komme med et useriøst svar :smile: men jeg klarte å holde meg! kryss i taket! Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 12. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2002 "Volumet" på forumet på winxp.no er kansje en promille av det det er her. Så nei, jeg kommer ikke til å slutte å poste xp-spørsmål her. Du får heller slutte å lese meldingene. Spørsmålet er ikke spesifikt til xp. Dersom du vet hvordan man kan avinstallere adaptec aspi-drivere under win2k, kom med det, det samme vil nokså sikkert virke under xp. Nå har jeg prøvd å manuelt slette alle .dll, .sys og .exe-filer som kom opp i aspichk, og installert på nytt, men aspi-driverne fungerer fremdeles ikke. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå