Gå til innhold

aspi-problemer

Anbefalte innlegg

Hei hei,

Jeg har problemer med aspi-driveren. Jeg har installert versjon 4.70 etter boka og jeg har windows xp, via kt133-chipsett med ide filterdriver, toshiba12xdvd og plextor 1210A.

Kjører jeg aspichk får jeg opp:

aspi32.sys v4.7

wowpost.exe v4.6(1021)

winaspi.dll v4.6(1021)

wnaspi32.dll v4.7

I alle programmer som forholder seg til aspi-driveren kommer ikke mine to cd/dvd-enheter opp som arternativ, bare de to virtuelle daemon tools-stasjonene.

Det naturlige er å avinstallere og installere på nytt.

Hvordan avinstallere aspi-drivere?

Finnes det andre måter å løse problemet på?

Da aspi-driverne ble installert gikk ide-kontrolleren på default windows-drivere, kan det ha noe å si? Disse vil jeg nødig gå tilbake av ytelseshensyn.

mvh

Are-Harald.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan ikke dere med xp problemer også bruke forumet på http://www.win-xp.no ?

grunnen til at jeg ber om det, er jo først og fremst for at der er kompetansen på xp større. det er ikke alltid at en xp-bruker for så seriøse svar her heller. bruker selv win2k, og kommer ikke til å kjøre winxp. noen gang. ikke på min maskin!!!

å jada, det frister å komme med et useriøst svar :smile:

men jeg klarte å holde meg! kryss i taket!

Lenke til kommentar

"Volumet" på forumet på winxp.no er kansje en promille av det det er her. Så nei, jeg kommer ikke til å slutte å poste xp-spørsmål her. Du får heller slutte å lese meldingene.

Spørsmålet er ikke spesifikt til xp. Dersom du vet hvordan man kan avinstallere adaptec aspi-drivere under win2k, kom med det, det samme vil nokså sikkert virke under xp.

Nå har jeg prøvd å manuelt slette alle .dll, .sys og .exe-filer som kom opp i aspichk, og installert på nytt, men aspi-driverne fungerer fremdeles ikke.

mvh

Are-Harald.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...