Babadurion Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Hei, hvilken type kabler skal jeg ha når jeg har ett x800xt som har tv-out, jeg er ute etter å se dvd filmer på min tv, så jeg fikk ett tips og kjøpte s-video kabel, men den passet ikke inn bak på skjermkortet (s-video kabelen består av 4pin + en halv stor vannrett liten sak bak der). jeg må ha tips? Endret 24. september 2004 av Perrrry Lenke til kommentar
Josef Minde Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 En s-video kabel skal monteres i den runde kontakten på skjermkortet. Ergo så må kabelen ha rund kontakt. Har du en link til den kabelen du har fått tak i? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 link til skjermkortet også? bare sånn jsut in case... er det tv-ut, skal det jo være s-video vel?? Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Her er mitt kort: X800XT Kabel'n min er en S-VHS tror jeg nå. Hehe, den har 4pins, det er vel ikke den jeg skal ha. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Her er mitt kort: X800XTKabel'n min er en S-VHS tror jeg nå. Hehe, den har 4pins, det er vel ikke den jeg skal ha. Dette kortet har både video inn og TV ut. Da pleier det å følge med en adapter som spiltter fra en s-video-liknende plugg (som kobles i skjermkortet) til to s-videokontakter (én for ut og én for inn) og ofte to tilsvarende komposittkontakter. Har du tittet i esken og lest litt i manualen...? Kabelen du har kjøpt er sikkert riktig. Endret 23. september 2004 av Mr D Lenke til kommentar
Josef Minde Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Her er kabelen du skal ha Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Takktakk, stemmte det, nå har jeg kobla opp mot tv via scart. Men hva gjør jeg nå? prøver å trykke på den ekstra skjermen på egenskapene. noen som kan forklare vidre. Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Gutter trenger deres expertise! Lenke til kommentar
srbz Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Takktakk, stemmte det, nå har jeg kobla opp mot tv via scart. Men hva gjør jeg nå? prøver å trykke på den ekstra skjermen på egenskapene. noen som kan forklare vidre. Prøvd å sette på A/V 1/2/3 osv? Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Takktakk, stemmte det, nå har jeg kobla opp mot tv via scart. Men hva gjør jeg nå? prøver å trykke på den ekstra skjermen på egenskapene. noen som kan forklare vidre. Prøvd å sette på A/V 1/2/3 osv? Hva mente du med den, er ikke helt inn i dette, aldri gjort det før. Men kan du forklare bedre, please?! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Takktakk, stemmte det, nå har jeg kobla opp mot tv via scart. Men hva gjør jeg nå? prøver å trykke på den ekstra skjermen på egenskapene. noen som kan forklare vidre. Prøvd å sette på A/V 1/2/3 osv? Hva mente du med den, er ikke helt inn i dette, aldri gjort det før. Men kan du forklare bedre, please?! Velg riktig AV-kanal på TV. Les bruksanvisningen til TV eller fortell hva slags TV du har. Restart deretter PC. Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Takktakk, stemmte det, nå har jeg kobla opp mot tv via scart. Men hva gjør jeg nå? prøver å trykke på den ekstra skjermen på egenskapene. noen som kan forklare vidre. Prøvd å sette på A/V 1/2/3 osv? Hva mente du med den, er ikke helt inn i dette, aldri gjort det før. Men kan du forklare bedre, please?! Velg riktig AV-kanal på TV. Les bruksanvisningen til TV eller fortell hva slags TV du har. Restart deretter PC. Joa, men problemet er at det ikke er noen tv å velge i innpå egenskaper--> innstillinger Lenke til kommentar
NakedChef Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 prøv å gå inn på avanserte instillinger og så på displays og se om du finner noen tv der Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 (endret) prøv å gå inn på avanserte instillinger og så på displays og se om du finner noen tv der finner ikke noe tv der. bare en annen skjerm Endret 23. september 2004 av Perrrry Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Altså finn rett kanal på det tvet du skal se på, brukt fjernkontrollen vel. Det er enten en av, AV kanalene eller 0. Endret 23. september 2004 av ^fmj Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Kjør en reboot med kabelen koblet til TV og skjermkort. Dette pleier å funke. Deretter skal du kunne velge TV Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 prøv og legg inn kontrollpanel for driverene og kortet, så skal du se det dukker opp både det ene og det andre Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Hva mente du med den, er ikke helt inn i dette, aldri gjort det før. Men kan du forklare bedre, please?! Audio/Video, ofte flere Audio/Video-kanaler på samme TV (1/2/3 osv), antall avhengig av antall scart-innganger og slike gule/røde/hvite kontakter, hver av scart-kontaktene og hver gruppe med rød/hvit/gul, 1 av hver farge, har sin egen A/V-kanal. Hvis skjermen flimrer, er nok dette problemet. Flimrer den ikke, men er på, kan det nok være på innstillingene på skjermkortet dette ligger, ja. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 prøv å gå inn på avanserte instillinger og så på displays og se om du finner noen tv der finner ikke noe tv der. bare en annen skjerm Tror det er TVen kanskje... Tror jeg har det slik også, lenge siden jeg sjekka... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå