Gå til innhold

Anngående Tv-Kabel


Babadurion

Anbefalte innlegg

Hei, hvilken type kabler skal jeg ha når jeg har ett x800xt som har tv-out, jeg er ute etter å se dvd filmer på min tv, så jeg fikk ett tips og kjøpte s-video kabel, men den passet ikke inn bak på skjermkortet (s-video kabelen består av 4pin + en halv stor vannrett liten sak bak der). jeg må ha tips?

Endret av Perrrry
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er mitt kort: X800XT

Kabel'n min er en S-VHS tror jeg nå. Hehe, den har 4pins, det er vel ikke den jeg skal ha.

Dette kortet har både video inn og TV ut. Da pleier det å følge med en adapter som spiltter fra en s-video-liknende plugg (som kobles i skjermkortet) til to s-videokontakter (én for ut og én for inn) og ofte to tilsvarende komposittkontakter.

 

Har du tittet i esken og lest litt i manualen...?

 

Kabelen du har kjøpt er sikkert riktig.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar
Takktakk, stemmte det, nå har jeg kobla opp mot tv via scart. Men hva gjør jeg nå? prøver å trykke på den ekstra skjermen  på egenskapene. noen som kan forklare vidre.

Prøvd å sette på A/V 1/2/3 osv? :ermm:

Hva mente du med den, er ikke helt inn i dette, aldri gjort det før. Men kan du forklare bedre, please?!

Lenke til kommentar
Takktakk, stemmte det, nå har jeg kobla opp mot tv via scart. Men hva gjør jeg nå? prøver å trykke på den ekstra skjermen  på egenskapene. noen som kan forklare vidre.

Prøvd å sette på A/V 1/2/3 osv? :ermm:

Hva mente du med den, er ikke helt inn i dette, aldri gjort det før. Men kan du forklare bedre, please?!

Velg riktig AV-kanal på TV. Les bruksanvisningen til TV eller fortell hva slags TV du har.

Restart deretter PC.

Lenke til kommentar
Takktakk, stemmte det, nå har jeg kobla opp mot tv via scart. Men hva gjør jeg nå? prøver å trykke på den ekstra skjermen  på egenskapene. noen som kan forklare vidre.

Prøvd å sette på A/V 1/2/3 osv? :ermm:

Hva mente du med den, er ikke helt inn i dette, aldri gjort det før. Men kan du forklare bedre, please?!

Velg riktig AV-kanal på TV. Les bruksanvisningen til TV eller fortell hva slags TV du har.

Restart deretter PC.

Joa, men problemet er at det ikke er noen tv å velge i innpå egenskaper--> innstillinger

Lenke til kommentar
Hva mente du med den, er ikke helt inn i dette, aldri gjort det før. Men kan du forklare bedre, please?!

Audio/Video, ofte flere Audio/Video-kanaler på samme TV (1/2/3 osv), antall avhengig av antall scart-innganger og slike gule/røde/hvite kontakter, hver av scart-kontaktene og hver gruppe med rød/hvit/gul, 1 av hver farge, har sin egen A/V-kanal. Hvis skjermen flimrer, er nok dette problemet. Flimrer den ikke, men er på, kan det nok være på innstillingene på skjermkortet dette ligger, ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...