Gjest Slettet+432 Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Heisann! Lurer bare på hvordan jeg kan avslutte en Windows maskin fra en maskin som kjører Linux (sånn uten å bruke ssh og sånt)...? Noen som vet?? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) RPC, windows sin protokoll for remote procedure calls - google kan mer. EIDIT: og du må selvsagt ha administrator autentisering på windows maskinen. Endret 23. september 2004 av Torbjørn Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Er det en XP, kan du jo bare ta shutdown -x pcnavn hvor X byttes ut med riktig bokstav Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Det kan nok være en fordel å begrense rettighetene til shutdown-kommandoen, hvis det er mulig i Windows... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 shutdown -x * Det der må jeg prøve en gang Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Det finnes ingen shutdown kommando i Linux. Skal avslutte en XP maskin FRA en LINUX maskin. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Hmm.. jeg brukte telnet til det før... Aktivere xp's innebygde telnet server, og kjøre i gang shutdown-komandoen. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Det finnes ingen shutdown kommando i Linux. Skal avslutte en XP maskin FRA en LINUX maskin. Du må uansett få logget deg inn i et shell på windows-maskinen. Om du velger å gjøre det over telnet eller ssh er opp til deg. Men husk for all del å begrens telnet-serveren til en bestemt ip-range eller ip edit: Ser at dette ikke var spørsmålet til trådstarter. Jeg vet ikke hvordan dette kan gjøres, men det skal da være mulig å kjøre shutdown på windows-maskinen over RPC.... MS Blaster klarte iallfall å gjøre det Uansett så bør Windows kreve en form for autentifisering av klienten... Endret 25. september 2004 av Manuel Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 det er implementert for windows og det krever at du autentiserer deg for windowsmaskinen på vanlig vis (bruker og evt. passord) hvordan det er implementert i linux vet jeg ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå