josh909 Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) Boo-friggin'-hoo. Hva er egentlig fascinasjonen til PC-fanboys med å disse Mac? Hallo? Dette er et markedsføringsdokument! Jeg lurer på om Orjanp noen gang har lest en reklame for et skjermkort eller lydkort som ikke har inneholdt en masse fancy catchphrases og "på randen til å være en løgn"-setninger. Hey, la oss ta en titt på hva Intel sier om deres "Intel Extreme Graphics 2", som vi jo alle vet er helt fantastisk til spill og 3D-aksellerering generelt, ikke sant? http://www.intel.com/design/graphics2/ - jeg siterer: "The Extreme Graphics 2 core supports the latest 2D and 3D APIs, delivering real-life environment and character effects. A 256-bit internal path enables up to four textures per pixel on a single pass for super light maps, atmospheric effects, and more realistic surface details. Flexible display capabilities enhance the personal computing experience, offering significant benefits for applications requiring 32bpp and higher display resolution." - wahoo! Høres jo fett ut! La oss alle løpe til nærmeste butikk og plukke opp et hovedkort med dette fantastiske skjermkortet integrert, eh??! Nei? Didn't think so. (Btw; jeg er en PC-bruker til daglig) Endret 24. september 2004 av transistorbass Lenke til kommentar
aschj Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Med fare for å tråkke noen på tærne; kanskje mac-mennesker har lavere krav enn oss som alltid sitter med high-end-maskiner. Jeg kjenner folk som spiller Counter-Strike med 20fps selv i dag, og er strålende fornøyd. Disse samme folkene bruker dagene sine på Anarchy Online, hvor framerate må være enda lavere enn i CS. Det er ikke tallene, men opplevelsen det kommer an på, og denne blir ikke nødvendigvis forringet av lavere framerate. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Boo-friggin'-hoo. Hva er egentlig fascinasjonen til PC-fanboys med å disse Mac? Hallo? Dette er et markedsføringsdokument! Jeg lurer på om Orjanp noen gang har lest en reklame for et skjermkort eller lydkort som ikke har inneholdt en masse fancy catchphrases og "på randen til å være en løgn"-setninger. Selvsagt er det markedsføring. Men det gjør det ikke mindre morsomt å lese. Men nå kan jeg igrunn ikke huske sist jeg lest en reklame for et skjermkort/lydkort eller whatever, fordi det interesserer meg i grunn veldig lite. Nettopp derfor kan det være at jeg synes at det var morsomt å lese når jeg for en gangs skyld kom over det, ikke minst fordi det ikke var nvidia selv som skrev det. At det var MAC var en tilfeldighet, så noe forsøk på å disse MAC var det ikke. Og noen pc fanboy er jeg på ingen måte. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Teknologien i Mac OS X gjør det umulige mulig. Jeg har hatt mye bedre grafikkopplevelser på en Dual 500MHz G4 med GeForce 4 MX kort, enn på min Athlon XP 2800+ maskin med et 5700-kort. Det at apples prosessorer benytter seg av RISK-arkitekturen (eller var det CISK?) gjør at kompliserte grafikkprosesser kan benytte seg av prosessorkraft framfor GPU-kraft... Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Såfremt spillene/programmene er skrevet spesifikt for å kunne gjøre det, ja, men mange funksjoner vil fortsatt kun kunne gjøres av GPU'en, uansett hvor mange/fete konvensjonelle prosessorer man har i maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå