rc-marcus Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Utdrag fra noe jeg leste om den nye Apple IMac G5 på hjemmesiden deres: ...og NVIDIA GeForce FX 5200 Ultra med 64 MB grafikkhukommelse. Dermed kan du spille Worlds of Warcraft, Doom III og andre fantastiske spill. Dette kan umulig stemme viss du tenker på den måten at DoomIII er veldig grafikkrevende og trengs sikkert kraftigere saker bare for å kjøre det i det hele tatt. Prøver de å lure noen her, har det rett eller har de bare "bomma" litt med utalelsen? Bare litt nyskjerrig på hva dere mener Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Sitter på en laptop, Compaq NC6000 har 1,6 ghz Pentium-m , 1gb ram og ati9600 kort (64mb) det går helt fint å spille dette. Kjørte igjennom hele spillet for en stund siden gikk helt fint. 800*600 det meste på lowest, men fortsatt et utrolig pent spill. _ Thorsan Lenke til kommentar
Vegard87 Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 jeg har et elendig fx 5200 med 128 mb ram (ikke ultra). Jeg kan kjøre Doom 3 på minste grafikk, ganske greit, men noe svekket spillopplevelse. World of Warcraft går egentlig greit. Selv om det hadde vært å foretrekke noe bedre. Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Selv 256mb er ikke godt nok (for doom III). Doom 3 krever 512 mb skjermkort-minne. Men det er for å kjøre på høyeste oppløsning. Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 :!: man kan sikkert kjøre doom3 på det laveste kanskje. appel er ute å kjøre JA er e mulig sier jeg :!: Lenke til kommentar
apwr Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Slettet! Endret 23. september 2004 av apwr Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Selv 256mb er ikke godt nok (for doom III). Doom 3 krever 512 mb skjermkort-minne. Men det er for å kjøre på høyeste oppløsning. Doom3 krever ikke 512 MB RAM for å kjøre på ultra (eller hva det nå enn heter). Det blir bedre ja, men det trengs ikke. Selv stiller jeg meg litt (veldig) skeptisk til at et 5200-kort kan kjøre Doom3 veldig bra. Edit: Du kan jo selvfølgelig spille det, men at du holder deg over 30 fps heletiden tror jeg ikke. Har ikke selv et 5200-kort så jeg kan jo ikke si noe for sikkert. Bare gjetter litt. Endret 23. september 2004 av Darth Kjell Lenke til kommentar
apwr Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Selv 256mb er ikke godt nok (for doom III). Doom 3 krever 512 mb skjermkort-minne. Men det er for å kjøre på høyeste oppløsning. Doom 3 krever absoultt ikke 512mb skjermkortminne for å kjøre på høyeste oppløsning. 512mb skjermminne kreves dersom du ikke skal få en ørliten pause idet skjermkortet henter inn nye textures. Doom 3 kjører helt glatt på høyeste oppløsning med dagens toppkort! Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 for en stund siden hadde jeg 5200 ultra, kjørte doom 3 på 1024*768 på high, da fikk jeg mellom 10 og 30 fps. det er ikke så dårrlig for et sånt kort da Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Selv 256mb er ikke godt nok (for doom III). Doom 3 krever 512 mb skjermkort-minne. Men det er for å kjøre på høyeste oppløsning. Doom 3 krever absoultt ikke 512mb skjermkortminne for å kjøre på høyeste oppløsning. 512mb skjermminne kreves dersom du ikke skal få en ørliten pause idet skjermkortet henter inn nye textures. Doom 3 kjører helt glatt på høyeste oppløsning med dagens toppkort! jo, du kanke kjøre 16x aa og 16x aa med et 6800 ultra eller x800 xt da. så du må ha et kort som støtter det og det er ingen til dags dato Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Nå sporer dere helt av da... Spørsmålet var ikke om dagens toppkort er for dårlige for å kjøre DoomIII på de aller råeste innstillingene, men om GeforceFX 5200 64MB er nok for å kjøre Doom3. (Da tenker jeg det er underforstått på laveste oppløsning og laveste kvalitet) Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Blir vel mer rett av meg å si at Doom 3 liker seg best med 512 mb minne. Vet godt at dagens kort (6800 xx, x800 xx) kjører doom 3 bra. Utdrag fra Legion Hardware: Low Quality: The low quality setting uses compressed textures everywhere in the game to help aid performance for those with less extreme systems. This setting lowers the resolution of some textures in the game. The setting is designed so that the textures for levels in the single-player game can be happily played using just a 64MB video card. This setting also helps reduce the main memory footprint for those whose computers just barely make the minimum spec of 384MB. The default resolution for the Low setting is 640x480. Medium Quality: Textures are all still compressed in this mode, but they are all used at their full size. This means that the textures for single-player levels should fit on a 128MB graphics card. Though it doesn't affect benchmarking, a greater variety of sounds is used in this mode, thus increasing the overall memory footprint for the game, making this mode appropriate for those with 512MB of memory or more. The default resolution for Medium is also 640x480. High Quality: This mode makes several changes to improve quality for those with high-performance 256MB graphics cards. Normal maps are uncompressed, though specular and diffuse maps still are. This mode also uses the greatest variety of sound effects, making it appropriate only for those with lots of RAM, 768MB to 1GB or more. The default resolution for this mode kicks up to 800x600. Ultra Quality: This mode uses no compression at all for diffuse, normal, or specular maps. Since no textures are compressed, many of the levels in the single-player game won't fit into local video card memory unless you have a 512MB card, which aren't on the market yet. Some have reported that the multiplayer levels fit into a 256MB card on Ultra Quality mode, so it may be an option for those with really high-end hardware. Don't try this mode with anything but the very greatest hardware, and have 1GB or more of RAM. The default resolution here bumps up to 1024x768. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Sitter selv og spiller DOOM3 med GeForce 2 MX. Det har som kjent 32MB RAM. Dett er da på lav oppløsning og laveste kvalitet, men det er altså mulig. Kan ikke si at det går helt hakkefritt heller, men det går stort sett jevnt. Har ikke støtt på mange ganger der det hakker for mye til å være spillbart. Dersom GeForce 2 MX klarer å dra spillet, burde i alle fall GeForce 5200 klare å spille det på en eller annen oppløsning. -Zlatzman Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Jeg kjører på high 1280*1024 og jeg har 512 ram kun, og et 9600XT ultimat så og si uten lagg. Litt feil det de har skrevet der i forhold til meg. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Er det apple som sier dette? Så vidt jeg vet kan ikke Doom tre kjøres på en G5 samme hvor bra skjermkort man har... eller har det blitt skrevet en verson til mac? Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Jeg kjører på high 1280*1024 og jeg har 512 ram kun, og et 9600XT ultimat så og si uten lagg. Litt feil det de har skrevet der i forhold til meg. da vet ikke du hva lagg er du klarer ikke så bra instillinger uten fps drop med et 9600 xt da Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Er det apple som sier dette? Så vidt jeg vet kan ikke Doom tre kjøres på en G5 samme hvor bra skjermkort man har... eller har det blitt skrevet en verson til mac? ettersom det er openGL og ikke Direct3d så er det ikkeno problem å porte det til Mac nei.... Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Er det apple som sier dette? Så vidt jeg vet kan ikke Doom tre kjøres på en G5 samme hvor bra skjermkort man har... eller har det blitt skrevet en verson til mac? De skal porte det til Mac ja. Alle id Software-spill blir det. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Jeg kjører på high 1280*1024 og jeg har 512 ram kun, og et 9600XT ultimat så og si uten lagg. Litt feil det de har skrevet der i forhold til meg. da vet ikke du hva lagg er du klarer ikke så bra instillinger uten fps drop med et 9600 xt da Jo jeg vet hva lagg er, jeg vet veldig hva det er, og les da så og si utenlagg. Men det byter at det kan forekomme. Men det går greit. Tror de fleste her overdriver hvor mye Doom3 tar av resurser. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Er jo litt morsomt å lese hva de skriver da. Ekstrem grafikk Den lynraske grafikkprosessoren og den høye båndbredden setter 3D-spill og -grafikk i høygir med tre ganger så høy bildefrekvens som forrige generasjon iMac kunne yte i Unreal Tournament 2004. NVIDIA-grafikken gir blant annet maskinvarebasert «transform and lighting» (T&L), skyggelegging på bildepunktnivå og imponerende effekter ved høye oppløsninger. Alle iMac-modellene leverer flere enn én milliard bildepunkter per sekund, og en avansert Live FX-motor genererer svært naturtro karakterer. Og takket være Quartz Extreme overtar grafikkprosessorene T&L-kalkulasjonene fra hovedprosessoren i maskinen, noe som frigjør G5-prosessoren til å utføre andre oppgaver raskere. Spektakulære 3D-effekter iMac leveres kampklar med avanserte grafikkfunksjoner takket være NVIDIA GeForce FX 5200 Ultra-grafikkprosessoren med 64 MB DDR SDRAM. NVIDIA GeForce FX 5200 Ultra tar over kalkuleringsoppgaver fra prosessoren og sørger for optimal spill- og 3D-grafikkytelse med maskinvarebasert «T&L» (transform and lighting), bildepunktbasert skyggelegging og rå effekter i høye oppløsninger – slik at du kan få en fantastisk spillopplevelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå